tisdag 17 mars 2009

VAB...

Hoppsan, här sitter jag och skriver och grejar och kommer på att jag inte anmäl att jag varit hemma med vård av barn idag... in på forsakringskassan.se och göra en anmälan. Kan man bara personnummer på sig själv och barnet så är det snabbt avklarat... Nu kan ju jag dessa nr som tur är - värre är det för pappi som inte får in dessa nr någonsin ej heller telefonnr till dagis... Vissa saker är svårt att lära sig (eller hur, enklare att ringa mig)

VAB - vilket roligt ord det har blivit sedan man börjat se Mia och Klara. Tatuererskan Tabita utnyttjar verkligen det systemet och som hon säger så är di bätter å VABBE än å slöse me stämpeldagera... (värmlandsdialekt som är så sköj)

Dessa tre bokstäver satte sig i huvudet på mig idag... Varför då? Men vissa saker bränner fast i hjärnan och går liksom inte att få ut. VAB - vad kan det mer betyda??

VAB - Vilsen alkolist bortsprungen
VAB - Vem arbetar bäst?
VAB - Vägra anlägga brygga!
VAB - Varning argsint bäver
VAB - vulgär amatör bombare!
VAB - Våga ansluta bredband...?
VAB - vill alltid bakifrån?
VAB - Volvo anses billig!!
Ja, hur korkad kan man vara... men jag tror att jag är rätt understimulerad och behöver sätta händer, tänder i nåt vettigt.

Jag lämnade iaf in min vinst-triss-lott idag. Den ligger oskrapad och jag kan nästan inte hålla mig att skrapa den NU. Det ska jag inte göra - Det ska bli mitt nöje imorgon när jag dricker kaffe med chefen! Nåt så spännande vill man vänta med.... Å jag vet att det finns de som är jättenyfikna på hur stor vinst det kan tänkas bli denna gången!!!

Det berättar jag imorgon - så håll ut vänner!

Natti natti!

Inga kommentarer: