söndag 29 mars 2009

Snön bara faller

Hemkommen från kaffedrickningen. Även en hel del koppar idag kan man säga. Lars blev mäkta stolt över att både han och traktorn hamnade på bloggen. Det gäller att ta alla tillfällen att lägga in viktiga saker som händer på byn... tur man har en schysst telefon där man snabbs mms:ar över bilder man fångar i farten. Frun va också rätt så nöjd över att få in älsklingen på nätet... Lars i sitt rätta jag, som hon sa!

Nu har familjen dragit iväg på innebandy. Jag borde slänga mig i soffan och njuta av lugnet men måste väl fixa nån mat så sambon får nåt gott i magen. -sista måltiden med familjen innan morgondagens resa.
Om jag är snabb så hinner jag både laga mat och ta en promenad i vår-vinter vädret. Varför ska det snöa hela tiden?

Bäst att skynda vidare... Det blir nog köttfärssås och spagetti idag. Eller kanske lasange... Måste kolla vilka förutsättningar som finns...

Ser att delvis av familjen bredvid har anlänt hem från Borgafjäll... måste nog sticka över med posten till dem oxå! Det va ju jag som fick skötselavtalet att tömma deras postlåda medan de va borta... så nu kan man logga ut som brevbärare för den här gången!
Snart kommer väl nästa familj också hem och då kan man ju logga ut från att vara Pamela Ewing också, den röda bilen ska återlämnas till "Bobby"... Alltså - snart är jag BARA gamla vanliga Katrin!

På återhörande!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Ja men så farligt är det nog inte att vara en vanlig Katrin.
Det händer ju så mycket runt dig HELA tiden.

Hoppas att du har beställt sol tills imorgon, för det vill jag ha.
; )

Nu ska jag snart natta, känner att kroppen vill det, sov gott