onsdag 11 mars 2009

Makaronmiddag!

Nu är man hemkommen från jobbet och har just avnjutit en makaroner och korv middag. Inte det mest kuliga men det är mat. Man hinner inte få till nåt roligare när kl är 17 och alla tre är as-hungriga!
Nu gäller det att roa barnen så pass att de inte somnar redan nu.
Kanske måste man ut och få sig lite luft. Trodde att jag skulle behöva skotta men snöröjaren har fixat en ersättare och det va ju bra med tanke på högarna jag gjorde igår kväll.

Jobbet har funkat bra men jag önskar att man vore bläckfisk. Det är såååå mycket man vill få gjort. Imorgon är jag ensam på förmiddan så då blir det inget onödigt surrande vilket är lätt hänt när man är två som aldrig hinner tala klart med varandra.

Mamma tittade in efter lunch och bjöd oss på fikabröd till em-kaffet. Snäll-mamma! Tack! Till kaffet kom även självaste kommunalrådet eller som vi numera titulerar honom FARFAR!
Det va kul med en pratstund - länge sen vi sågs... men å andra sidan visste han ju allt om mig eftersom han läser min blogg!

Nu ska jag ta en dust med diskbänken, tvättmaskinen och lite annat fix.

Fortfarande saknar jag solen och jag ska tjata om detta ända tills den dyker fram... Har hört på rycktesväg att solen kommer på lördag. Bra - då ska vi ju åka skidor så lite fint väder skadar ju inte!

Just ja, negerbollsbaket skulle ju också göras idag hade jag tänkt. Smöret är framtaget och det är bara att sätta igång... men kanske lite senare, orkar inte just nu. Har som sagt lite annat att greja med en stund. Kom på att jag har heller inte läst några bloggar såååå
Jag skriver nog mera sen!

Kramelikram!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Oj, det var fullt upp, men jag vet som sagt var hur det är på jobbet.
Makaroner o korv, ja...
Det kan faktiskt bli en riktigt fin fredagsmiddag.
Förra fredan sa Todd att han ville vara själv i köket. Han kokade makaroner, stekte korv, dukade med levande ljus, servetter, la upp bestick fint på den, finglas, dricka till barnen och hällde upp vin till mor o far.
Sen fick vi komma in till dukat bord. Ojojoj, vilket lyx, sååå duktig han var, så mackisar o korv, KAN vara lyxigt med, hihi.
Ha det gott, kramizzz