onsdag 4 mars 2009

Livet är för kort för att slösas bort!




Jag tror jag blir tokig på allt trist som händer. Varför kan man aldrig lära sig att livet är för kort!
Igår va som det var... Idag har jag hört både om sjukdomar och "nästan krockar". Allt bara händer och över ett ögonblick är livet slut eller förändrat. NEJ åter till mitt måtto - JAG GÖR BARA ROLIGA SAKER, ska det vara så himla svårt att leva upp till.
Roligt ska´re va och med roligt menas att jag kan stiga upp ur sängen på morgonen och känna att -YES, en ny härlig dag! Det behövs inte mer!
Jag hade en rätt bra onsdag idag! Inget särskilt men låt mig säga som så, många trevliga personer kom in på SV... fick glädja farbror Gustav med en kram... alltid något. Jag tror personligen att vi lever lite längre om vi kramas lite mera! En helt egen teori, helt utan vetenskaplig grund men ändå!

Jag fick nöjet att åka en superfin bil hem... nåt i helt min stil men däremot är nog inte mitt bankkonto helt överrens med mig om detta! OKEJ, jag fick en åktur iaf.
Vid kyrkan stod självaste "bylingen". Nykterhetskontroll... tur att de va onsdag, då ska det väl vara riskfritt! Fick ett varningsskott av självaste Linda-Länsman och det tackar jag allra ödmjukast för!

Ikväll har grabbsen och jag varit själva. Vi tog oss en bob-tur utför Öbersbacken. Lata Nils fick jag dra upp för han orkade inte gå upp och skulle det bli nåt åka av så orkade jag inte bråka med honom. Kul! Härlig temperatur så det gäller att passa på att få lite luft. Jag har ju varit inne hela dagen.
Pappi drog iväg till Bredbyn och sedan på innebandy. Måste hälsa till AnnaNäs som hade kalas ikväll... vi skulle ha kommit men det blev inte så. Vi kommer en annan dag - HA så skoj på resan och GRATTIS för förskottsväg (pistvaktsutryck)

Kom hem och satte igång en jättegryta med kött... ska bli middagsmat imorgon! Räcker förmodligen till hela byn. Har smarrat till det med äkta Högbysvamp... Kommer att bli kanon tror jag!
Nu har husmodern inte tid att sitta här längre. Har både köttet och strykningen att tänka på. Såååååå, vem vet, rätt som det är kommer ett inlägg innan sova-tajm också. Man vet aldrig om man kommer på nåt viktigt att skriva om!
MEN kom ihåg vad jag har sagt och vem som sa det först (för den här gången iaf) LIVET ÄR FÖR KORT ATT SLÖSAS BORT - LEV NU - HA KUL - Carpe diem

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

CARPE DIEM, ska bli, mamma.
Imorron är en ny dag, och jag ska bara göra ROLIGA saker...