fredag 27 mars 2009

Det tar på en lat-hund!

Så har man då genomfört dagens motionsrunda. Tog mig ut och gjorde ett försök till att löpa lite... åh va otränad man är men det är ju också rätt så bra för då känns det att man ha gjort nåt. Nu har spring-säsongen startat så nu är det väl bara att fortsätta... om man inte blir skadad. Så är det för alla toppidrottsmän.

Nåväl, på måndag åker sambon till grannlandet igen så då blir det ju som vanligt svårt att komma loss och att komma sig iväg ut på nån träning.

Det finns ju en sån där motionscykel i det här huset som inte är utnött - kanske man skulle kunna trampa lite på den??!!

Nåt måste göras iaf... kan inte lata sig som jag har gjort hittills.


Nu har jag hunnit med kaffe å tårta hos Janne. Utfodrat barnen med pannkaka, hämtat BENZEN från verkstan och nu har man även byns nyaste startmotor!

Gubben har stuckit iväg till Bredbyn och barnen har gått ut och lekt. LUGN i huset.

Fick nyss en rapport från fjällresenärerna... givetvis via SMS, äntligen på väg. Snabb som man är svarade jag... väl unnt å att jag kände mig som Pamela i Dallas när jag va ute med deras bil. Snabbt kom ett svar från bilägarens fru - Bobby hälsar... Helt plötsligt så hade alla karaktärer i den evighetslånga 80-tals såpan översatts till Skorpedsbor... lite roar men rätt slående! Som ett exempel undrar vi hur det går för JR och Sue Ellen som shoppar loss i Sundsvall... Som sagt -lätt-road!!

Kom också på att det är bra att vi redan nu hittar våra roller inför den westen-fest vi ska ha till våren... Ja ja...


Bäst att ta tag i handling, middag och ett som annat!

1 kommentar:

lantislygdman sa...

Jasså, En ny cykel. Det var ju precis vad du önskade.... Du har pli på "kärn"! Då är det bara att vänta på snö fri väg....Ser bra ut med gardinerna förresten, hörs