torsdag 26 mars 2009

Så det kan bli!

Ännu en fantastiskt fin dag. Solen gassar som bara den men det är kallt.

Jobbade som en tok idag, ringde och fixade sånt som legat i hög ett tag!! Varför skjuter man upp vissa saker... det blir ändå kvar och till sist måste man ta tag i det! Man känner sig så duktig när det är gjort iaf.
Lunchen ägnade jag åt... en gammal man som kom in och hälsade på hos oss på jobbet, ja inte hela lunchen utan ca 20 minuter. Sen stack jag iväg och lämnade tillbaka cykelstället som vi lånade igår... gjorde även bort ett telefonsamtal under tiden... det gäller att vara effektiv!! Vidare styrde jag min något krassliga bil till dr Dahl. De skulle ta tempen eller nåt på den eller kanske sätta defibrator på den och kolla vilken status den hade, detta till en patientkostnad på endast 1700 kr - åh va billigt.
Fick mig en promenad i solen tillbaka till jobbet.
Utanför SV står det en massa kartonger... innehållet? Jo, en ny kopieringsmaskin... Vi blev något häpna över att den kom idag. Hur detta skulle baxas in hade vi ingen aning om, så vi ringde bolaget som levererat och meddelade att antingen fick de komma å bära eller så skaffa en nattvakt. Det kom två starka karlar som verkligen fick visa sin styrka! Till veckan ska den nya maskinen vara installerad - perfekt! Nu har vi den nyaste kopieringsmaskinen av alla företag i stan!! Det gäller att ligga på topp - Vi Skiter i finanskrisen! Som vår granne så fint sa!

Hur gick det då med bilen? Jo - De ringde och sa att den inte mådde så bra och borde stanna över natten... jag ville kolla vad min käre sambo tyckte om det. Jag ringde, ringde, ringde och ringde inte mindre än 18 ggr. INGET SVAR! Vad har man en mobiltelefon till när man inte svarar på den??? Bra fråga. Tiden gick och om jag skulle ta mig hem från stan så va det bäst att betämma sig, försöka ta hem min bil eller åka med MR Bob Dylans kärra... Det blev Bob me´bror!!
Tillslut ringde han jag sökt 18 ggr. Han skulle kolla lite mera ingående vad felet kunde vara och kostnaden för det... Jag visste att det skulle kosta massor av kosing men sa inget. Han fick samma info som jag fått och testade att ringa till Skorpedsskruvaren Hellström, han hade ett helt annat pris som passade vår "plånka" mycket bättre!
Men nu va ju chuffören redan på väg hem i en annan bil. Sååå silvern fick natta över i Övik och ska hämtas imorgon. Tänk vad struligt det kan bli bara för att man råkar glömma sin SonyEricsson hemma!

Jag fick mig en skön promenad efter maten me Bobs svägerska. Härlig kväll och så underbart att få röra på dö-fläsket lite.
Sambon for på styrelsemöte och jag fixade kaffe till promenadvännen m man. I samma veva kom svärföräldrarna på besök så det blev kaffe även till dem!

Nu har vi suttit och sett en totalusel film från Ryssland eller nåt liknade. Vad den handlade om? Ja det undrar jag också, men att göra en film kan ju inte va nån sak - det är jag helt säker på!

Så va det ännu ett födelsedagsbarn - GRATTIS Jeanette - Jag vet att du kikar in och läser ibland... det hörde jag idag. Hoppas att ni har det bra i fjällen!
Nu ska jag hoppa i säng. Jag har lovat mig själv att stiga upp tidigt imorgon - ett av det bästa med att vara ledig. INTE sova bort halva dagen . Som någon klok sa till mig idag - morgonstund har guld i mun.... eller strulade det tillsig lite med "stund"? Ja, ja, jag förstod iaf vad personen menade!

Sov så gott go vänner! Å du Anga, nu blir det nog lite mera intensivt eftersom jag är ledig ända tills på tisdag.... så håll utkik, inläggen kommer att öka avsevärt!

2 kommentarer:

C.HARNESK sa...

Trevlig helg tillbaka till dig önskar jag dig :)
Höres framöevr ang scrap :)
// Kram Carola

ScrapAnga sa...

Hahaha, ja jag såg det, nu var det massor, som jag var tvungen att läsa ikapp.
Kopiator??
Har ni inte en relativt ny på jobbet, eller är det jag som är gammal...

Ha de gott, ikväll är det, Så ska det låta, så då ska det skrålas i den Åreànska villan.
Kram kram