fredag 6 mars 2009

Uppe me´tuppen!


Eller före tuppen... eftersom tuppen vaknar väl kl 7 och jag är vaken nu!
Det här är så skönt. Kaffet är laddat (har redan dragit i mig 2 muggar) lugnt i huset eftersom barnen sover och sambon stack till Bredbyn. Jag njuter av friden!
Givetvis måste detta delges till världen.
Nätterna i det här huset kan verkligen variera. Jag somnade för ovanligheten lätt men vaknade av en DRÖM.. ops- va verkligt allt kan bli. Jaha, då va jag klarvaken. Somnade till efter ett tag och då kommer barn nr 1. Lite lagom trångt... har svårt att somna om igen men lyckas... då kommer barn nr 2. BANG - han slår in foten i sängen och grinar... VAKEN IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TRÅNGT... VARMT... åh.... Ja, till slut så somnar jag om men vaknar rätt snart av en mobiltelefon som ställts för väckning.
Så va det dags att stiga upp.
Men men... det va ju det jag hade tänkt. Vara uppe i tid så bortsett från nattens äventyr blev det precis som jag ville!
Nu ska jag ta itu med lite pappersjobb och städning så det är klart tills vi ska åka till stan lite senare idag!
Kramelikraaaaaaaaaaaam

4 kommentarer:

C.HARNESK sa...

Hahahah en underbar bild på dig
Trevlig helg Katrin
// Mvh Carola

Mia sa...

Love U!!! /Kramiz

Anonym sa...

Hahaaha vad söt du är på bilden ;-)
Kramar!

ScrapAnga sa...

Urtjusigt kort, kan inte bli bättre.
Ja, jag håller med dig, bästa tiden på dygnet är tidig otta och man får tända ett ljus o dricka en kopp nykokt kaffe.
Klockan är kvart över 7, och jag får jag sitta ensam i min tystnad. Fast huset är fullt med barn, så hörs inte ett knyst,,,lovely...

Jag väntar på recension från filmen... Hur var den?

Nu ska jag blogga vidare, många att gå igenom, kram kram