tisdag 17 mars 2009

Kafferekord!

Idag har jag förmodligen slagit nytt personligt kafferekord. Startade dagen med macka och the sen jag skjutsat lillebror på dagis. Skickade ett mess till grannfrun med onda ryggen att hon inte behövde komma med tidningen om hon hade besvärligt att gå. Hon kom iaf... men ville ha sig en morgonkopp kaffe - Åh va trevligt med sällskap. Hon hade till och med kaka med sig! Det är grannar de´. Två stora muggar... gott-svart-kaffe! Fortfarande lika ont i ryggen och besvärligt som igår. Stackare. Hade inte fått nån tid hos supersjukgymnasterna på Bredbyn... De hade stängt butiken tills nästa vecka... Vilken bra Vårdcentral. - Denna vecka anser vi att hela Anundsjö är frisk och då stänger vi... välkommen åter nästa vecka, då kanske alla med hälsporre kan göra sig besvär att boka en tid... men inte före 10.00 för då morgonfikar vi....
Ja, nåt i den stilen!

Nästa kaffegäst kom vid 12.30.... okej, jag tog två koppar till.... Nu snackar vi muggar... gott!

Jag tog mig en kaffekopp på bron också... vad blir det? 5 muggar kanske??

På eftermiddan tog vi en sväng till Bredbyn... ärenden ska göras och nu är det gjort...

Barnens magar mättades med pannkaka och själv fick jag några rester från tidigare.
Efter maten tog jag mig givetvis en mugg av det svarta igen, nr 6 alltså. Den avnjöts på altanen... Förstå, det går snart att sitta på altanen... Det va riktigt skönt att sitta där i eftermiddags solen. ÄNTLIGEN!!! Jag älskar det fina vädret! Livet blir toppen!!

Axel va kompissugen och fick sig en stund tillsammans med kusinerna... ja, lillebror fick också följa med.

Nu är det kvällsvälling och kvällsmacka för killarna, Ackegubben som inte ätit på flera dagar har fått tillbaka aptiten - dock inte färgen i ansiktet - han ser blek ut men förhoppningsvis blir det väl bättre på några dagar. Lite frisk luft brukar göra susen!!
Dags att natta mina små raringar!

Inga kommentarer: