torsdag 12 mars 2009

Bloggarna ligger lågt men konstiga tester består!

Nu hade jag sett fram emot att läsa lite smaskiga saker om mina blogg-vänner MEN ingen har gjort något nytt inlägg. Hallå - vart håller ni hus? Är det bara jag som är sjuk?? Jag skriver hela tiden... tydligen har jag för lite att göra!

Jag har iaf fyndat skor idag. Köpte ett par vinterskor för 50 spänn... Det är väl rea om något!
Tittade även in på Hemtex för att införskaffa en badrumsmatta. Vårgrön... rätt så fint! Blev även två handdukar och två krokar. Bara barnen sover ska jag ta tag i städningen av toan... sen ska jag pryda så fint med mina nya saker.
På vägen hem fick jag ett uppdrag att sköta om kusin-tjejerna medan pappan åker på träning. Gullungar! Full fart som vanligt när det blir dubbelt upp i barnaskaran!
Gjorde lax och mos och alla åt med frisk aptit - BRA med mätta barn. Jag fick till och med bjuda farmor på middag. Hon hade tillbringat hela dagen i stan med en annan farmor... så istället för att åka hem till sitt och äta gårdagens pannkakor fick hon mat och kaffe hos mig. Bra att kunna få bjuda igen nån gång. Å bra att jag fick en kaffekompis!

Ikväll har jag tittat runt lite på nätet. Det är inte klokt va mycke konstiga undersökningar och tester det finns. Jag gjorde ett test som förvånade mig stort kan jag säga. Testet bestod av 30 frågor och jag trodde inte att jag skulle ha mer än 10 rätt... det slutade med 22 rätt.. så helt inkompetent är man inte... Ämnet? Nja, det håller jag nog för mig själv men jag tror nog att det finns en och annan bloggerska som redan gjort testet... ?!!
Härom kvällen gjorde jag ett annat test, Vilken kändis tatuering är detta?? Ja, det kan man undra, hur i hela friden ska man veta det? Inte va de särskilt snygga heller! Hade det varit en elefant så skulle jag kanske ha kunnat gissa eller vad säger elefantens ägare?? Skulle kanske fota alla tatuerade typer på den här byn och lägga upp ett test på facebook...? Spännande tanke, mest för att jag inte har nån tatuering själv vilket skulle innebära att man inte skulle ingå i testet!

Så till dagens undersökning på Rixfm... VARFÖR är det så mycket sex i dags- och kvällstidningar? Bra eller dåligt? En kille som ringde in va emot kan man säga. Hans svar va - Sex ska väl va nåt för den man älsker å inte nåt man deler med hele kommun... (rart sagt å med Värmländsk dialekt) Jag skrattade gott iaf.

Å då kan man undra vad tog det här inlgget för vändning? Ja, det kan man inte veta när man sätter sig och börjar skriva!

Så ett tack till dagens eftermiddagsfika fixare - "Mammamia"!
Vi hade ett sorts firande på jobbet och det gjordes med en enormt god kladdkaka ifrån en Italiensk restaurang i stan. Jag kokade kaffe - man ska ju göra det man är bäst på, eller hur!

Nu sover barnen och vad va det jag skrev tidigare... bara det blir lugnt i huset ska jag börja med städningen... såååå vad väntar jag på? Det kan man undra!

Skriver mera senare, eller kanske imorgon på min lediga dag!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Så, du är ledig idag, vad skönt, jag ska läsa vidare senare. Men du, Katrin, nu tittar solen fram. Vad härligt, nu ska jag susa vidare, ska till en kompis för en uppfriskande morgonpromenad, då kan det passa bra med sol.

Kram på dig, vi hörs//Anga