onsdag 25 mars 2009

Familjen fulltalig!

Så va familjen fulltalig. Rickard kom hem idag med väskan full av USA-prylar till sig själv, barnen men även till mig. Nya "foppatofflor", en Puma-tröja... å en super tajt tröja... måste nog träna lite så att bubblan på magen drar ihop sig. Tur att man fått en gratis träningsvecka på StepIn... ha haa, ska iaf dit och testa lite på tisdag.
Barnen fick fina skor som dessutom passade, även lite kläder till Nils stora besvikelse, En fyraåring uppskattar inte mjuka paket.. Han fick en traktor också, då blev det glädjetjut istället! Efter att han fått testa traktorn ville han även testa sina nya kläder!!
Denna dag har varit nåt mellan hopp och förtvivlan. En sån rörig dag! MEN det redde ut sig till slut och allt har löst sig. NOG om det...

Så det bästa av allt.... JAG HAR FÅTT EN NY CYKEL!!!!! En tidig födelsedagspresent (räcker väl som present i 10 år)
Vi gjorde slag i sak och for till Söderströms och drog in en Cresent. Ingen tant cykel än fast det tydligen är det modernaste man kan ha nu för tiden. Jag ville ha en kul cykel och det tror jag att det va!
Jag säger som hon borta på Faktorsvägen - bara vintern tar slut nån gång... då ska här cyklas!!

Ikväll har jag roat mig med årsmöte på Bygdis... en sån ledsam historia. Kom väl si så där 15 personer. Men man får väl vara glad för de stackare som kom...

Kallt är det som själva den. Jag fick för mig att vintern va slut men se det va den inte. Enda fördelen är att skoterföret blir kvar ett tag till så man kanske hinner ut nån helg på lite grillning m m. Skulle också varit kul med en sväng till Solberg. Det va ju det här med att testa slalomskidorna också.
Himmel va jag har hottat upp min utrustning, ny cykel, slalomskidor och Crocs... Nu är man näst intill fullfjädrad för alla tillfällen. Det är väl festblåsan som saknas men även festen när blåsan ska användas, så det va väl inte så noga! I och för sig så fick jag en inbjudan att följa självaste "Bob Dylan" på Jägarfesten... men jag tror jag passar på det. Fast det kanske skulle kunna bli hur kul som helst!

Här hemma är det hockey som gäller Färjestad - Skellefteå... förlängning, jag håller på Skellefteå så vi får väl se hur det går.
Rickard ligger på soffan och vet inte om det är dag eller natt... blir väl så när man åker kors och tvärs över världen! Jag ska nog kasta honom i säng snart så vi får nån ordning på dagsrytmen.
Bäst att försöka va lite trevlig en stund! Vi har ju inte träffat ihjäl oss kan man säga. Det finns ju även en hel del bloggar att uppdatera sig på.
Jag skriver mera i morgon!

3 kommentarer:

ScrapAnga sa...

Va kul att gubben har kommit hem.
Jag håller med dig, jag tycker att det känns som om du ALLTID är hemma själv.
En undran???
Anser du dig vara singelmamma, med en älskare som kommer och hälsar på nån vecka nu och då??

Ja du gör det bra Katrin, "stålmamma" får bli ditt nya signum.
Jill, stålmamman...

;)) Kramen kramen

ScrapAnga sa...

Hej, nu är jag här igen.
3:e gången som jag kikar in, men helt plötsligt så har det inte kommit in några nya inlägg från dig.
Och råkar jag glömma att gå in så finns det 10 nya inlägg som man inte hinner med, håhåjaja, så besvärlig jag kan va...

annica lygdman sa...

våga vägra vinter.... Har börjat använda mina fuskcrocs redan!!