måndag 2 mars 2009

Tyngden på dalskidan!

Ja, det är väl så vi har jobbat idag.
Startade dagen med en uppfriskande morgonpromenad. Kunde inte sova trots att jag borde vara dödstrött. Klädde mig och gick ut i morgonstormen. Det blåste verkligen kallt. Kom hem och gjorde matsäck inför dagens Solbergsäventyr.
Det är inte klokt va mycket packning det är när man ska iväg... än fast det bara är över dagen.
Transportören kom kl 09,00 och iväg det bar.
Jag hade hyrt pjäxor i stl 39 men av nån anledning så passar inte min 38:as fötter, fick springa och byta till stl 40. Perfekt.
Med lite justeringar på bindningen så va det till att ge sig iväg ut i pisten. Som vanligt känner man sig ring-rostig. Axel åkte jättebra och det gick som hejsan. Synd på vädret... snö snö snö... Det va glasögonväder kan jag säga.
Efter några åk va det dags för lillebror att prova på. Gick väl si så där... och humöret tröt på både pappan och barnet. Lite lunch skulle nog göra oss lite mera på alerten.
Upp i backen igen... längst upp skulle vi. Axel va me på noterna och det gick jättebra med lite hjälp i de brantaste backarna.
När vi åkte upp en sista tur hände det som inte fick hända. Axels bindning lossnade från skidan... oj, hur gör man då. Som tur va så va vi flera som skulle ta oss ner samtidigt. En tog skidan, en tog barnet som med skräck i blicken åkte ner på en skida... Vi kom ner helskinnad och skidan är nu lagad.
Slutet gott allting gott.
Har nu landat i hemmets lugna vrå. Ska försöka komma i gängorna inför morgondagens jobbdag.
En lite annorlunda arbetsdag eftersom jag kl. 12 ska på begravning.
Nu ska jag sätta mig och slappa i soffan...
Sportlovet har börjat. Snön faller och vi med den! Eller är vi på väg upp igen????

2 kommentarer:

C.HARNESK sa...

Hej katrin!
Vilket äventyr ni varit med om :)
Tur att allt gick vägen !
Kul att läsa din blogg, jag har nyss skapat en jag med. Den är under"skapande" så att säga :)
Inte helt lätt inte :)
Kika gärna in och lämna ett avtryck om du har lust.
www.charnesk.blogspot.com

Vi planerar in en Åre resa snart vi med. Blir fullt fart i backarna och på after skin ;)))))
Hoppas att allt gick väl på Thule, såg att det inte var lika många barn som förra gången ;)

Vi ses förhoppningsvis snart !
// Kram Carola

ScrapAnga sa...

Hej svejs på dig.
Vad tråkigt med begravningen.
Jag var in till er idag, men då var du inte där, du kanske såg att jag lämnat en påse hos dig. Gör vad du vill med den.
Tråkigt väder ni fick, vi tänkte åka till Solberg imorron, men nu är det sjuka barn i familjerna så nu får vi se hur det blir. Nu när det är lov så kan det väl få vara sol och snöfritt.
Jag avnjuter en stund med Larz Kristerz, vill du ha skivan??

Kramelikramen på dig, vi syns, dax för lunchen snart, hihi