tisdag 16 juni 2009

Utan anmärkning!!


Nu är Cabbyn bestktigad... farfar drog iväg med ekipaget imorse, jag fick som tur va låna farmors bil. Husvgnen är alltså igenom gången och detta HELT UTAN ANMÄRKNING!! Va va det ja sa... ett mycket bra exemplar - varför har alla köpare så svårt att bestämma sig? Ja, ja... jag är inte orolig för att den inte blir såld... snart åker någon lycklig ägare härifrån med vagnen!


SV -alltid lika fantastiskt trevligt! Kom till jobbet och på min stol ligger ett fint paket... Det är väl en bra start på dagen! Fick ju mitt morgonkaffe också... utan det kommer man liksom inte igång!

Detta skulle bli min sista dag på jobbet före semestern. Det blev inte så. Jag gör nog några timmar imorgon också. Känns inget vidare att gå på semester å inte ha gjort allt klart! Jag har en del rapporter att fixa med, räkningar att skicka och några utlägg att betala ut... SEN är det väl dags att tömma papperskorgen. Damma av skrivbordet... skriva trevlig sommar på dörren och klappa igen för den här terminen!

Det som är tänkt att ta några timmar tar förmodligen halva dagen men det är det värt! Då kan man med gott samvete kasta sig i hängmattan (om man nu hade nån) å sippa på en god rabarberdrink (det kan jag fixa, alla råvaror finns!!) Nu är det bara ett problem till... om jag hade haft en hängmatta så skulle jag få ligga där i skoteroverall - det är förbaskat kallt!! Nu har det iaf blivit en klar himmel så man får väl hoppas på sol imorgon!


Ikväll stod jag å frös som vanligt på fotbollsträningen.... burr - det är nästan så man skulle ha fått vara med å spela och leka med barnen.... Återigen ett stort BRA till Kalle och Isac som jobbar med våra små busar... Rätt kul att se på när de gör mål och hur glada de blir då!


Nu återstår bara midsommar städningen av köket och en sista runda med dammsugaren runt om i övriga huset... då kan man åka iväg å fira midsommar. Jag har väl en hel del packning av Pola´n också. Allt från shorts till täckjacka känns det som. Nåväl... det ska nog ordna sig.


Rickard kommer hem på torsdag så jag har ända tills dess på mig att fixa med allt. Kanske ska jag ta och göra ett ryck i tvättstugan innan det är dags för sängen.

MEN först så ska sopis ut till vägen... dags igen att tömma tunnan!!


Natti natti mina vänner!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Ja, jag hann ju inte prata så mycket med dig idag, men, ibland är det så.
Ha så trevligt under din semester, och hoppas att midsommar blir bra.
Jag har fuskhoppat hit upp, har inte läst allt ännu, så jag vet inte hur du ska fira midsommar, men du ska ha så trevligt i alla fall.
Imorron så börjar det strömma till folk hit, i år så kommer de i blandad skepnad, både husvagn, båt, och tält, sen har vi gäststuga och lite plats inne, så alla ska nog rymmas.
Vi blir många iår, men det är som Pelle sa: The more the merrier.
Och jag kan bara hålla med.
Ha en trevlig midsommar, kram, kram i massor//
Anga från Venus med sina sambor från Mars