tisdag 30 juni 2009

Barnen kan bada igen!!

Nu har vi slappat en hel del dagar - så idag tänkte jag att jag skulle göra lite nytta. Började morgonen med att klippat gräset men fick göra några pausar eftersom mobilen ringde hela tiden, skoj.
Gårdagens uppdrag jag fick av mamma fick godkänt så det ringde hon och sa.... Sen kom dagens stora problem - VATTNET SINAR I VIKA! Oroliga föräldrar hade ringt till kommunen igår och funderat över vattenkvalitén.... inget inkommande vatten innebär BAKTERIER!! Är det inte löss så är det baciller - vi blir då drabbade av allt.
En av vaktmästarna för Vika ringde och va "nalta" oroligt för hur vi skulle lösa det hela. Jag som har mina kontakter på kultur och fritid lyfte luren och ringde till mr John-Gunnar Sandström - Hade väldigt mycket att göra men lovade att betala spolbilsfakturan... PERFEKT. Jag fixar spolar´n så betalar du sa jag. DEAL!
Slog numret till självaste T Hellström - problemet skulle åtgärdas innan eftermiddan. PERFEKT igen.
Allt eftersom dagen gick blev det hetare och hetare - sommarens varmaste dag! Inte mycke sol men hett!
Hett har det även varit efter järnvägen... det har brunnit lite här och var - hjälp - tänkt om det tar eld vid järnvägen ovanför mig!! Swooop säger de så har jag elden inpå knutarna... Ställer nog ut en brandvarnare på grovingångsbron inatt!!

Har påtat lite här och där och däremellan myst i solen.
Såg att Hellström susade förbi så jag förstod att uppdraget skulle utföras i Vika. Fick sedan höra att han höll på att glida ner i ån med lastbilen så Bambebumber fick rycka ut för en ny räddningsaktion.... Tur att det finns traktorer!
Nu rinner det i röret iaf... BARNEN KAN BADA igen... vilket mina killar fick göra. De hade turen att få följa med Nova och Oscar på ett eftermiddagsbad!
Jag fick mig lite kaffe, glass och jordgubbar borta på Faktorsvägen... smakade bra i den gassande solen - Jo, solen tittade fram från diset och va hetare än någonsin tror jag. Det fläktade inte ens.

Tog cyklen ner till de badande barnen... Axel simmade som tusan med puffar på armarna! Tog även med mig några nya tagetes plantor... de som va där fick sig en frostnatt så de va inget att ha kvar. Nu äré väl "klåen" om de ska frysa nå mer... Det kan vi väl inte tro iaf.

Soptunnan är på plats... två veckor sen sist igen! Grabbarna kom i säng i dräglig tid... va helt slut på tror jag. De fick sig en lastbilstur på kvällskvisten.... Tänk om man va 4 år - då har man inte höga krav i livet - överlycklig för en tur till Önskan fram och tillbaka!
JAg har inte heller så höga krav... lite kaffe, en kram då och då.... sol som lyser på mig, få köpa sig en snygg tröja mellan varven - ja, då är livet fullkomligt!

Okej - jag chockar mig själv och slänger mig i säng vid midnatt! Hinner kanske lösa ett kryss eller två innan ögonlocken blir för tunga.
Imorgon blir det bad om vädret tillåter.... www.yr.no har lovat fint väder så det är "honom" vi tror på nu för tiden. Drar nog iväg så tidigt som möjligt men de vet vi ju hur det brukar gå!!!!

Simma lugnt!

Inga kommentarer: