lördag 6 juni 2009

Så svensk man känner sig idag!

Sverige - 6 juni 2009... 4 grader VARMT!! Yes! Kan det bli svenskare än så??
Varmt eller kallt... vi har iaf firat Sveriges nationaldag här i Skorped på sedvanligt vis. Samling vid pumpen... dvs minigolfen. Vi målade barnens kinder med svenska flaggor, lyssnade på E-team - åt korv och drack kaffe... träffades och hade trevligt som alltid i Skorped.
Vad som va nytt för detta år va brännbollsturneringen. När vårt lag ställde upp började nervositeten infinna sig... vi va ett blandat lag med både lång-skyttar, kortskyttar, snabba och mindre snabba.... Några imponerade stort i mina ögon!! Under matchens gång så blev det en och annan skadad. Stackars Erik H bröt till sitt redan tidigare onda knä så han klev av planen och istället fick vi en rapp buss-chaffis med i laget!
Dagens prakt-vurpa gjordes också i vårt lag... Självaste Bambebumber sprang med överkroppen men jag vet inte om benen hängde med eller va det tvärt om?? Han hostade grus i en halvtimme efter men förbaske mig tror jag inte att han knep en homerun på det hela iaf.
Ungdomarna vann matchen och det kan de väl vara värda... det är roligt med glada barn!!

Efter nattens äventyr så har jag tvättat täcken och sängkläder på 90 grader idag. De övriga sängkläderna hängde jag ut för vädring... det va ju uppehåll och rätt okej väder.
När jag kom hem från firandet så va det allt annat än fint väder... det ösregnade och haglade om vart annat - gissa om mina täcken va genomblöta?!!
Jag vädrar sällan mina täcken så här års med tanke på pollenbesvären... nog är det väl typiskt att det skulle komma en sån stört skur just idag!

Middagen blev en gemensam sak borta på 10:an... kyckling, pasta och GOD gorgonzola sås...
Efter maten såg vi fotbollsmatchen Sverige - Danmark - hm, ingen seger där inte.
Varför håller man alltid på lag som förlorar? Man vill ju vara på det vinnande laget och få njuta av segerns sötma!
Nåväl... snart startar väl Elitserien igen å då är det väl likadant där också...!

Tomorrow = Söndag = Vad ska jag göra då? Måste försöka göra ett och annat som jag har på min ATT GÖRA LISTA... ingen skriven men i mitt huvud finns den.
Ja, ja... vi får väl se vad det blir.
Har man mycket tråkigt kan man ju alltid gå på Konsum en sväng och impulshandla. Nu för tiden är det ju öppet every day - vilket lyx... det är vi inte van!
Man måste väl på Skolan och rösta om inte annat... EU-valet...
Nå väl... dagen är slut och inget blir som man har tänkt sig... sånt är livet. Nu återstår det att se om man har tidernas träningsvärk efter 0 - 100-rycken man gjorde i dagens tävling. Gamlingar ska nog inte hålla på med sånt där - rätt som det är så lossnar en höftkula eller en knäled... Men kul hade vi iaf!
Natti natti!

1 kommentar:

Miriam sa...

Nä du, gamla är vi då rakt inte!... se bara vad vi håller i gång. Åtminstone på helgerna. Brännbollsturneringar, kickboxningsmatcher... ;-) Man tycker ju allt är så kul i den här åldern! *skratt*
Sköt om dig! ... å tack för alla trevliga kommentarer på min blogg! Kramar från Gerdal