tisdag 23 juni 2009

Sommarnatt...

Äntligen lite varmare luft och lite sommarkänsla. Ikväll va det riktigt skönt ute.
IDag har jag tvättat bilen och ansat spireabuskarna... en klok källa sa att det va nu det skulle göras om det ska bli nå blommor nästa år - JAHAAA - sagt och gjort! Den kloka källan kom hit på en kaffekopp och med sig hade hon en påse glass till mig och alla barn. Ja, man kan säga alla barn - grabbarna kommer och går. Ena stunden har man fullt hus och nästa sekund är de spridda för vinden hos olika kompisar. Idag fick de pannkaka och glass till lunch hos Oscar! Perfekt!
Inte vet jag men nog har det varit dålig aktivitet på mig även idag. Har suttit och solat en del, men det är ju så himla härligt att det äntligen känns som om det är sommar. Jag vill njuta varje minut!
Efter en hel del tjat och önskningar så lovade jag killarna att vi skulle åka ner till Vika och ta ett dopp innan fotbollsträningen. Sagt och gjort. Jag låg bara och kollade på när de lekte i vattnet - blötte inte ens en tå - som den fegis jag är!! Ska nog vänta några dagar innan det blir nåt bad för min egen del - jag är ju van att det ska vara kring en 40 grader när man badar så... jag anmäler mig frivillig som BADKRUKA!
Efter badet blev det till att byta om till fotbollskläder och vidare till Bränna. Grabbarna sparkade boll som aldrig förr. Fick till och med spela lite match tillsammans med flicklaget födda 2000 - 2001. Eftersom det här va sista träningen för ett tag blev de bjudna på festis och tablettask... gulligt eller kallas det för mutor? Spelar inte så stor roll - grabbarna tyckte det va mysigt och det är väl huvudsaken.
JAg ville också ha fika så jag bjöd mig själv på kaffe. Vill man ha nåt får man fixa det själv - så är det!
Nu har jag rundat av kvällen med lite fotboll och Allsång på Skansen. Det är ett bra sommartecken!
Ett som är säkert är att Tomas Ledin måste äta stopp å väx eller så är han proppad med nåt annat. Han ser exakt likadan ut nu som för fem eller tio år sen... Förvisso så har han alltid svarta byxor och svart skjorta... enkelt för honom att välja kläder!!! Men rent utseendemässigt kan han inte ha förändrats mycket. Gubben börjar ju bli gammal - fast det syns inte. Men vem vet - han kanske är sprängfyllde med botox????!!!
Nu tänker jag göra kväll. Ska till stan imorgon fm. Tänker def. inte vara i stan hela dagen om det är fint väder. Ska hämta hem min mobil, kolla in lite andra små prylar som måste införskaffas. Måste nog till mor för att hämta en gurkplanta också!!

Natti natti

Inga kommentarer: