tisdag 2 juni 2009

Burr!


Att det kan va så stora förändringar i vädret från ena dagen till den andra... I söndags kändes det som om man va utomlands - Nu är jag hemma igen - Det blåser ishavsvindar, jag fryser... Följde Axel på fotbollsträning. JAG frös som en hund! Som en hund... varför säger man så?
Hur som helst, när jag kom hem så kastade jag mig i duschen och nu sitter jag här med mys-mjukis byxor och college tröja - inget jag bär särskilt ofta men ikväll va det ett måste!
Efter en stund i soffan med laptopen i knät så har jag blivit varm. Ja, lite iaf.

Axel tyckte att det va lika kul på träningen idag som förra veckan. Han sprang på som en raket. Nöjd va han när vi for hem - Kalle sa att ja va bra...å jag tror nästan att ja va de också!! HÄRLIGT med självförtroende!
Farmor har kommit tillbaka till Skorped efter sin vistelse i huvudstaden! Som vanligt med en massa presenter till alla barnbarnen... hon är fantastisk!! Alla killar fick badshorts - snygga som tusan!!
Nu ska jag sätta mig och besvara lite mail och sen är det dags att rulla ut soptunnan... det har gått två veckor igen och tunnan är bara halvfull!

Dagen för övrigt har varit helt okej!! Jag har hunnit med lite av varje... gjort nåt ärende på stan - ett par byxor som va ficklösa skulle tillbaka på Vero Moda... inte mina byxor utan en tuff brud en bit bort!! Man kan ju inte ha byxor som saknar fickor... vart ska man då ha mobilen??

Jag fick mig en av mina favoritglassar till eftermiddagskaffet.... Lakrits-puck! MUMS! En glass om dagen är nog bra för magen men om man ska klara vikten får man nog hålla sig till min andra favorit - PIGELIN!

Imorgon gäller det att ligga i på lunchen - Min kamera ska hämtas på kontorsvaruhuset, ett nytt dörrhantag ska inhandlas, tänkte kolla om jag kunde hitta några snygga sommarkläder... är rätt klälös just nu!
Som vanligt blir det väl ingenting

Nu ska jag snart göra kväll.... höll på att somna imorse när jag åkte till jobbet. Bäst att gå å sova i tid - lägger mig väl med ett korsord så går ögonen snart i kors!

God natt mina vänner! Å tack Linda för att du stöttade mig i min beskrivning av jätteäckelspindeln vi såg igår.
Nu har jag även hört att det finns mässingbaggar på byn - vad är det som händer? Invation av småkryp - är inte det en tecknad film eller va det i bibeln det stod?? Burr säger jag igen - tur att det är kallt så de otäckingarna kanske fryser ihjäl, nån fördel med kylan iaf!

Okej - jag säger det igen GOD NATT!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Det håller jag med om, jag har väl ALDRIG och då menar jag, aldrig, sett så mycket baggar av alla de slag.
De är i gräset, på stolar och de flyger på en och sätter sig på kroppen. Superäckligt, har aldrig sett dyligt.