torsdag 18 juni 2009

Laddar för midsommar!

Nu laddas det för midsommarfirande. Detta året verkar det bli dans runt midsommarstången i tjocksockar men va tusan... det blir nog bra ändå! Å andra sidan har vi aldrig dansat runt nån stång så problemet finns inte!
Däremot brukar det spelas volleyboll... barfota... hur blir det i tjocksockar??

Husvagnen ska packas
Mat ska fixas
Kakor ska bakas
Gräset ska klippas
Plantor ska planteras
Bloggen ska uppdateras...

Oj va många saker som ska göras på 1½dag. Vi är iaf på god väg. När jag kom hem från jobbet slängde jag ihop en Snoddas och en kolakaksdeg. Ingen rast och ingen ro.... det finns det inte tid för.
Fast i och för sig så fick jag mig en kaffepaus med mina midsommar-polare. Vi testade kolakakorna och jag tror att de fick godkänt!
Axel va i gasen när vi skulle börja packa vagnen. Han bar ut saker som aldrig förr... ingen latmask idag!
Avslutade med ett bad för killarna och ett strykpass för mig. Snart är tvättstugan helt tom på kläder... jag har till och med burit upp allt.
Imorgon återstår midsommarstädningen av huset, packa färdigt, klippa gräset och plantera ut de sista plantorna jag har i växthuset. DÅ ska väl allt vara klart.
Nja, det är en sak till som måste fixas... sambon ska fraktas hem från flyget.... om det blir jag eller någon annan frivillig får vi se.
Axel bad ikväll om att slippa hänga med till flyget, det som va så kul tidigare har han tröttnat på. Åka bil i hur många mil som helst bara för att kliva ut och åka lika många mil igen... JAg kan förstå att det inte är så intressant. Fast de längtar efter pappa så klart!!

Nu har jag unnat mig ett fotbad. Det är rätt skönt att bara koppla av en stund, bada fötterna, läsa allas bloggar, skriva i sin egen blogg... Det liksom tömmer hjärnan för denna dagen!

Klockan är över midnatt och jag ska krypa ner till mina små älsklingar. De är så mysigt att sova med två små nybadade troll... De va verkligen världens bästa barn ikväll.... Å va jag älskar dem!

Dags att hoppa i säng, ska bara in på www.yr.no och kolla vädret över hällvattent... ser inte helt hopplöst ut att få kränga på sig en kjol under helgen!!

Natti natti vänner. Det finns bra dagar och bättre dagar... det här va en bättre dag i mina ögon!!!!!

1 kommentar:

Mia sa...

Fullt upp hos dig åxå ser jag!
Nu får vi bara hoppas på lite sol i midsommar, så blir allt helt perfekt!
Känner igen mig i den där känslan... att få krypa ner hos småtrollen. De är väl för goá?!... Det bästa som hänt en.
Ha en superskön midsommar och hälsa åkargänget! ;)
Kram!