tisdag 30 juni 2009

Det blev ett dopp idag me´.

Nog har vi väl det för underbart. Åter en morgon med strålande sol... börjar bli en vanan men nu verkar vädret svaja lite... risk för moln imorgon. Men men... det ska vi nog klara. Verkar bli bra på onsdag igen, den som lever får se.
Packade badväskan och kilade in på konsum för att bättra på matsäcken. Tog med kusin Oscar till dagens badäventryr. Bilen styrde mot Hällvattnet. Jag tog ett dopp direkt - helt otroligt - jag badar... inget som hör till vanligheten.
Vi va själva från början men sen dök det in två bilar till - fullastade med både barn och kylväskor.
Solen brännde på bra förutom några retfulla moln som skuggade oss en stund.
Va på väg hem vid 16 tiden men hur de va så hann kl bli 18 iaf innan vi va iväg hemmåt igen.

Hade fått ett sms från Halens att jag fått ett paket till Bredbyn - va måttligt sugen på att hämta hem det. Vi kom på att tacos skulle smaka förträffligt men med brist i var mans skafferi så va det nästan ett måste att åka över skogen för att inhandla lite grönsaker m m. Alltså - två flugor på en smäll. Både paket och mat!
En något sen middag avnjöts i kvällssolen på min altan. 12 personer blev mätta i magen och det va jättetrevligt!
Nu har jag diskat bort det sista och har hunnit betala räkningar och smygjobbat lite. Lovade att göra en affich till Gammeldagen i Myckelgensjö - Det man inte hinner på dagen kan man göra på natten?! Det är väl ett av mina motton i livet.
Nu ska jag kasta mig i säng och stiga upp till en ny underbar dag!

Livet är här och livet är nu - JAg har sagt det förut och jag säger det igen!!

Kram kram

Inga kommentarer: