lördag 9 januari 2010

Morfars födelsedag!


Den 9 januari - MORFAR HARRYS födelsedag. Nu finns han inte mer hos oss här på jorden men jag är säker på att han sitter i sin himmel och njuter av en kaffe-tår, en tårtbit och en massa vänner runt bordet.

Vissa människor saknar man hela tiden. Morfar är en av dem, så även Rickards morfar... DE FATTAS - så är det bara.

När jag åkte skidor idag tänkte jag på morfar flera gånger. Med han fick man åka skidor uppe i skogen - vad han inte förstod va att jag va urdålig på att åka skidor men vi åkte ändå. Det gick bra hela vägen upp, jag måste ha haft ett otroligt fäste... vad värre va när vi skulle åka ner igen... det flög så fort så jag nästan va rädd... jag minns att jag en gång körde rakt in i en gran... för jag kunde inte svänga. Då va det inte så kul men nu i efterhand är det glädjefullt minne.

Förra året skrev jag också om morfar - om min älskade morfar, jag saknar dig så! http://katrinkarlstrom.blogspot.com/2009/01/lskade-ngel.html

Kram Katrin YYY

Inga kommentarer: