torsdag 14 januari 2010

Man trampar på...

Fortfarande isande kallt men det det är väl så det ska vara i januari.
Idag har jag jobbat och uträttat lite ärenden som är ämnade för helgen... nåt är på gång men det kan jag inte skriva här...
Köpte mig en ost och skinsallad till lunch - åh, va nyttig jag är. En glad överraskning idag va en bukett tulpaner från chefen - jag har sagt det förr och säger det igen - hon är fantastisk. TACK Vivi-Anne, du vet hur du ska få mig glad!
På vägen hem snärtade jag in till mamma och pappa. Mina personliga potatisleverantörer. Hur bra som helst, gratis pärer som är odlade med omtanke och kärlek och gödslade med äkta ko-skit. Mamma hade till och med packat det i kylbag så att de inte skulle frysa. Gulle-dig mamma!

Där fick jag också nykokt kaffe och underbara julkakor. VARFÖR ska det va så svårt att träffas oftare när vi bor så nära. Nåt att tänka på!

Farmor hade hämtat killarna på dagis. Där hade de fått pannkaka och lekte "kasta gris" när jag kom. JAg fick också mat - Gulle-dig farmor!

Stannade inte så länge utan åkte hem för att förbereda oss inför dagens hockeymatch. Jag hade lovat mig själv att entra cykeln och trampa 15 km... kan ju inte vara sämre än Anna!!
Sag och gjort - jag gjorde mitt pass och det kändes gött efteråt.
Nils va trött och somnade redan halv sju... det är jobbigt att gå på dagis.
Axel och jag kollade på hockeyn och mumsade på var sin morot - åh va nyttigt...

Matchen slutade illa och nu börjar grabbarna hänga på gärdsgår´n kan man säga. Man får väl hålla alla tummar man kan för Modo...

Nu är det kväll och allt är i sin ordning - jag ska hänga en tvätt och sen ska jag gå och lägga mig. Rätt tidigt för att vara jag men det hjälps inte... Jag har ju en spännande bok som väntar på mig så det känns rätt skönt att krypa till kojs.

Imorgon kommer Rickard hem igen - det är helg och det känns hur bra som helst.
Hoppas att det kalla vädret vänder så att man kan ta en sväng i skidspåret...

Ja, så har min dag varit - God natt får jag väl säga!

Kramelikram YYY

Inga kommentarer: