lördag 23 januari 2010

Min melodi!



Trallala... vilken härlig dag!


Startskottet gick med ett ryck - sov till strax efter 8 och sen va det allehanda hämtning, välling, frukost, allehanda överlämning till grannen och iväg till 10:an för melodikryss - gick väl si så där men med Martins hjälp så löste vi några kluriga frågor!



Nils han svek oss - fick ett erbjudande att komma till Emil och det va nog roligare än att följa mig.


Axel och jag tog oss en tur till herr och fru Su... fick lite kaffe där och sen va det snöskottning på schemat.
Axel tog några varv på skidorna. Sen gick vi på Konsum och pantade flaskor och köpte lördagsgodis för pengarna.



Nu återstår det matlagning och hockey. Har hört att Peter Foppa Forsberg ska spela ikväll - YES!! Ska bli kul att se....


En lugn hemmakväll är ju inte helt fel. Imorgon är det hockeyträning för Axel och Nisse och jag har Mackmöte....



Läste i svägerskans blogg att hon kanske ska satsa på att sälja skor... blir nog toppen. Kanske man kan extraknäcka lite i hennes butik??


Kom på att hon har ju världens läge att leverera tofflor till gamlingarna, foppa till hemtjänstpersonalen... Arbetsskor till ToRiRo... Bara där har hon ju hur många kunder som helst! Om man räknar med vikarierna på service...!



Nu är det nog bäst att försöka få till nån mat.



Jag har just SMS:at 72900 - 50 kr till Haiti - GLÖM inte att skänka lite.... de behöver vår hjälp!

Ajöken!!

Inga kommentarer: