torsdag 7 januari 2010

Jullovet är slut


Lovet är över och det blev jag som fick följa Axel till skolbussen. Det va bara -31 grader. Burr, men man vaknar rätt så bra när det är så kallt.

Jag kokade kaffe, eldade och när jag kom upp från källaren hade näste lille kille vaknat. Då är det bara pappi vi väntar på men han kan gott få sig en sovmorron.

Hade han uppskattat det skulle jag varit upp med kaffe och en macka men nån frukost på säng ätare är han inte. Å andra sidan så är det väl ändå imorgon han borde få det... han fyller nämnligen år då, 29 år - gissa om det det blir kalas nästa år?! Eller så flyr man kanske landet och njuter av en paraplydrink i solnedgången eller varför inte soluppgången?! OM jag åker nånstans så bör det åtminstonde vara 30 + grader iaf.


Igårkväll va det 20 grader inne och nästa -30 inne.... snacka om temperaturskillnad.


Idag fortsätter vår sanering av källaren, garaget m m. Fast jag tror att jag själv ska ta mig an övervåningen. Måste byta sängkläder i killarnas sängar... fånga några dammråttor... och byta bort de röda gardinerna som jag nyss satt upp på lekrummet...

Jag borde även baka nåt inför morgondagens kalas. Va KUL att Rickard för en gång skull är hemma när han fyller år.


Nu är det nog hög tid att springa ner till källaren och fylla pannan med ved. Det går fort att det brinner ut men himmel va härligt det är när pannan är på 80 grader och det osar hetta ifrån elementen!


Kram på er, nu hör jag att den siste i familjen också vaknat så jag ska sätta fart så han tror att jag varit effektiv hela morognen ;-)

Inga kommentarer: