tisdag 12 januari 2010

Vill å vill du veta...

... vad jag har gjort idag?
Nåt spännande? Nåt stort utöver det vanliga? Nyfiken?? Lite? eller toksugen på att få veta??

Hm, vet inte om jag vill berätta - vet inte om jag har lust att berätta... vet inte om jag kan berätta... Då får ju alla veta...
hm - jag håller nog på det ett tag... eller jo - jag berättar:

Precis som jag trodde så skulle det bli en hektisk dag - chefen va på utom-kommun-ärende och då blir det ju dubbelt så många telefonsamtal att svara - dubbelt så mycke kaffe att dricka för det går ju inte att koka nå mindre än 5 koppar...
Folk kom och gick... brev packades och det blev en ganska så vanlig dag!

Ha haa... Det va inte roligare än så... Eftersom det kändes som att jag inte hade ett enda ord att skriva i dagens blogg så va jag tvungen att börja på nåt konstigt vis... för att fylla ut en rätt innehålls lös dag - innehållslös för bloggen, inte för jobbet.

En blogg kan ju inte innehålla exakt vad jag gjort på mitt jobb under en dag. Låter ju hur trist som helst. Dessutom skulle det ju stå ungefär samma sak varje dag. Nej nån jobb-dagbok på nätet vill jag inte ha.

Däremot har jag lyssnat en hel del på radio idag. Som jag sagt tidigare så är jag RADIORIX-fantast.
På eftermiddan fick folk ringa in till programmet och säga om de ville ha KRÄKSJUKAN en vecka eller vara BAKIS en vecka... alltså som "hon" i programmet beskrev det -sjukt-jävla-bakis-skjut-mig-nu! Tycker jag själv va en rätt bra beskrivning på en bakisdag.
Man har ju träffat på en och annan som varit just så där sjuk...
Å andra sidan så va det en annan som ringde in och sa att är man bakis så tycker ingen synd om en men har man kräksjukan kommer alla med coca-cola och har medlidande - fast på avstånd, för INGEN vill ju träffa en.... inte ens på replängdsavstånd (Ronja uttryck)

Jag undrar just vad jag själv skulle ha valt - Kanske skulle man ändå tagit kräksjukan en vecka...
  • Alla tycker synd om mig
  • Jag får läsk genom nyckelhålet
  • Kanske en trevlig skvallertidning
  • En lätt viktnedgång
  • En vecka i tv-soffan
  • Något sämre lön
  • Lägre matkonto
  • Kan inte träna

- Bara fördelar eller vad säger ni själva??

Angående träningen så är det ju rätt lätt att komma undan ändå. Igår hade jag tänkt att tråk-cykla på motionscykeln... en mil eller nåt... BLEV INTE, ORKADE INTE
Ikväll fanns ingen återvändo - hur lat kan man bli?? Snörade på mig mina snabba springskor och gick upp till monstret som hånflinar åt mig varje kväll (har nonchalerat den ett bra tag) Satt in kontakten och knappade in ett lagom jobbigt program - sen va det dags att trampa på... EN MIL blev det och svettig som en apa. Man tål inte mycket kan jag säga. Men nu är det gjort iaf.
Men visst är det väl typiskt - så fort jag satt mig på cykeln då ringer telefonen - tänkte att det va väl som vanligt - en försäljare - är oftast det när man springer benen av sig för att hinna till luren - Jag tränade ju - å då kan man ju inte bli störd av sånt, eller hur

Mitt så korta inlägg för ikväll blev ju inte alls kort. Men nu är det inte mycket kvar av den här dagen - bäst att slänga sig i säng. Började läsa en bok igår som känns rätt så lockande fast jag är mer sugen på ljudboken - måste se om jag kan komma över den på nåt vis ;-)

God natt världen - jag har inget mer att förtälja - men fundera gärna på vilken av ovan nämnda sjukor DU helts skulle vilja ha... (vilken dålig fundering egentligen... men ändå)

Puss & Kram YYY

Inga kommentarer: