måndag 18 januari 2010

Summan av kardemumman!

Så har ännu en helg dragit förbi. Denna va något hektisk men ROLIG! Lördag morgon började med att jag förberedde lite inför kvällens hemliga middagsbjudning. Sen drog Rickard till skidspåret, barnen åkte skidor här hemma och JAG blev kvar här med melodikrysset. Fick ett mess där det erbjöds kaffe och krysshjälp men jag kunde ju inte lämna barnen i sticket SÅ, då kommer krysserskan hit och har termosen med sig - nu snackar vi lördags-morgon-service. FULL POTT tror vi själva iaf... stämde perfekt med all alla ord.
Efter en trevlig lugn mysmorgon va det dags att dra på sig skidkläderna och ge sig iväg. Medan jag väntade på att en svettig sambo skulle dyka upp passade jag på att börja duka inför kvällen... man måste vara effektiv.
Det blev tre varv i spåret vilket borde innebära 12 km ungefär. Ett riktigt kalasföre och man känner sig måttligt nöjd när det är "bort-gjort".
Sen började ännu mera förberedelser inför kvällen...
Jag hade planerat att bjuda fru Jacobsson på en 40-års middag redan i somras men det stämde aldrig så nu va det dags... bättre sent än aldrig. Ingen hade lyckas försäga sig så middagen blev hemlig ända tills jag hämtade henne och svängde in på vår gård. Eftersom Harriet är en smart kvinna så hade hon garderat sig med eventuell utrustning uti-fall-att det skulle bli nåt badäventyr - nu blev det inte farligare än en tre-rätters här.
Startade med en trevlig drink
Förrätt: Smögenbakelse och vitt vin
Varmrätt: Dubbelmarinerad fläskfilé och potatisgratäng med rött vin
Efterrätt. Vit chokladmoussé och hallon

Känner mig rätt nöjd med middagen och det hoppas jag att mina gäster även gjorde. Det är ju så kul att träffas å äta god mat tillsammans.

Söndagen blev en tur till Bjästa för nästan hela familjen. Vi bytte Nils mot Oscar och for på hockeyträning. Jag kollade en stund sen tog jag en promenad runt byn... Det va blåsigt nå vansinnigt så jag tog och SMS:ade moster och gick upp till henne en stund. Kul att hälsa på när man inte är där för att klippa sig. Hon höll på att plocka bort julen så det passade ju perfekt att jag kom och störde en stund. Hon bjöd på kaffe och en trevlig pratstund och så fick en kram förstås.

Jag hann precis tillbaka till hallen när grabbarna bytt om och satt sig i bilen.

Efter en god hamburgare på sibylla åkte vi hem och hälsade på 10:an... där bjöds på nästa kaffekopp... vilken by-rantar-dag.

Man känner sig alltid slö efter en partykväll även om den va rätt så lugn. Lite lugn och ro i soffan och skidskytte är aldrig fel.

Innan dagen skulle ta slut blev det lite skridskoåkning på skolan. Det är lääääääääänge sen jag provade mina "skrillor" - märket ATTACK - Wow va bra jag va. Men rätt kul iaf - måste nog åka lite mera för att jag ska komma i rätt form!!

en lång dag, en härlig helg... ingen träning denna söndag men är inte det en vilodag??

Idag har jag jobbat - åkte buss och sov som en liten bebis på vägen ner... vaknade något mosig och frusen...
Kom hem och hade en härlig middag på bordet - lax och potatis... "gött"
De va bra uppladdning inför kvällens 15 km motionscykel. Inte så kul men nu är det gjort och JAG har tagit mig en välförtjänt kaffekopp så här på kvällskvisten.

Det bästa med att ha cyklat klart är att man får SMS:a sin medcyklande kompis och säga att NU HAR JAG OCKSÅ CYKLAT!!! (fick ett mess av henne tidigare idag att hon gjort bort sin motion för idag, å då vill man ju inte vara sämre....) Frågan är om vi blir nå smal? Knappast men man kanske lever nån dag längre iaf....

Nu ska grabbarna i säng - Jag ska se Idrottsgalan och imorgon är det jobb igen. Även sambon åker på jobb imorgonkväll - hm, det blev en kort hemmavistelse den här gången - men det ska jag nog klara - är ju rätt rutinerad på det här.

Puss Å Kram

Inga kommentarer: