tisdag 19 januari 2010

Så va man ensam igen!

Sambon har nyss gett sig iväg till tåget i Mellansel. Han ska tillbringa natten i en av SJs sängar istället för att göra det här hemma. Sambon? Särbon kanske jag ska säga... tur att tiden går fort...
10 dagar i Stavanger sen kommer han hem igen, fem dagar... sen borta 10 dagar igen... så blir det efter att vi haft en härlig ledighet i julas.
Idag har det varit en härlig dag. Tog bussen och sov hela vägen till stan - åh va kul man ska se ut när man sitter där och nickar hela tiden. MEN det är ju därför jag åker buss - för att få sova!!Jobbade som vanlig, fick ett besök av Rickard som skulle till tandis och synis... Sen blev det en flottig lunch på Il Padrino - pizza - mums!!
Shoppade nya slalomskidor till Axel - tänk om man fått det när man va 6 år själv... Vi har det för himla bra!
Sen skjutsade jag Rickard till Överhörnäs - idag va det hans tur att få åka timmerbil med Jörgen - undra just om han va lika lycklig som Emil och Nils va??
Bäst va väl att han fick komma hem och slapp följa mig via Bredbyn.



Det är rätt praktiskt att ha en hemma-man. Potatisen va kokt, köttbullarna värmda och såsen vispad... bara att sätta sig att äta. Då plockar man gärna ur diskmaskinen vill jag lova!

Rätt som det va så va jag själv i huset - alla killar for på hockeyplan och skottade... IGEN!! Jag hade planerat att ta det lugnt ikväll, vila mina trötta ben men så kände jag att det va läge att få lite frisk luft... bäst att nypa varje tillfälle. Slängde på mig skor och träningskläder och både sprang och gick ca 4 km. Kände mig riktigt duktig även idag.

Nu sitter jag här i soffan och väntar på att min bil ska komma hem igen efter Mellansels-trippen... ska nämnligen ställa in den i garaget... Skönt att varva ner lite.


Imorgon blir det nog 15 km cykel... pust, känns redan drygt men vill man bli smal innan sommaren 2010 så är det bäst att ligga i... MEN hur man än jobbar, joggar, skidar, sliter och cyklar så märks det ingenting - gäller bara att inte ge upp - nåt borde det väl hända annars vet jag inte vad jag gör.... VÖRT det blir silvertejp över munnen - last way out...


MINNS du att jag va med och tävlade om en klocka... fick ett mail av Linn Johansson idag som hade sett att det va hon och jag som vann andra och tredje pris... 100 spänn att handla för i web-shopen... KUL! Jag brukar aldrig vinna nåt och helt plötsligt så är det TVÅ Skörpe-bor som vinner. Inte för att Linn bor här nu men ändå!

Nu ska jag luta mig tillbaka - knäppa igång Robinson och se hur det gick i lördagens avsnitt - jag missade ju det eftersom jag hade middagsbjudning... å andra sidan brukar jag aldrig se det på lördag - det är mitt vecko-nöje, så där vid halv tolv snåret, när övriga familjen sover gott... DÅ - kollar jag på missade tv-program via internet - PERFEKT! Blir nog söndagens avsnitt av KÖPING också.

Ni glömmer väl inte att skänka pengar till Haiti - jag gjorde själv ett försök att SMS:a pengar till Hoppets stjärna i dag men det gick inte att skicka.... Jag ska göra ett nytt försök imorgon! Jag har tittat på nyheterna och det är ju så tragiskt det som händer där. Hörde ikväll att de opererar på löpande band under bar himmel. Kirurgen sitter på en hink, patienten ligger på ett vanligt bord. En flicka som skulle amputeras använde man en vanlig såg.... FRUKTANSVÄRT!! Här sitter vi och myser i värmen - spolar rent dricksvatten i toaletten... klagar på att de inte visar nåt bra på tv...
SKÄNK PENGAR OM ÄN SÅ BARA NÅGRA HUNDRINGAR!!! DE gör NYTTA och BEHÖVS!

Inga kommentarer: