tisdag 5 januari 2010

Trettondagsafton!

En afton - vilken som helst. Man märker inte att det är nåt speciellt, alla jobbar som vanligt, inget inplanerat inför kvällen. Känns rätt så bra med tanke på att jag inte är riktigt pigg. Har haft feber i natt och jag har det fortfarande. Går omkring med frossa i mjukisbyxor! Jag, mjukisbyxor?? Händer inte ofta men nu har jag fått mig ett par egna - tidgiare har jag dragit på mig Rickards som är något stora... önskade mig ett par i julklapp och fick det MEN de va inte riktigt min modell - för vida ben så jag va å bytte till ett par som passade bättre igår. Ett par snygga Adidas!
Man känner sig som en mysgumma - får inte bli nån vana att mysa runt hemma i mjukis - då är förfallet nära!

Grabbarna och jag tar det lugnt. Rickard har dragit på Bredbyn på uppdrag. Nu ska jag sätta mig och läsa Allehanda, ta en värmande och uppiggande kaffekopp och sen ska jag slänga barnen i badet... Förhoppningsvis så kommer jag igång med utstökningen av julgrejorna. Varför känns det som att man aldrig har några gardiner att sätta upp efter julen?? Måste nog botanisera i mina gömmor och se om jag hittar nåt jag kan sätta upp.

Kram Katrin

Inga kommentarer: