torsdag 12 februari 2009

Vilken härlig dag....trallala!

Om man går och lägger sig kl 23.40... lyssnar på ljudbok i en timme ungefär. Vaknar av ett barn som tappat tutten kl 01.12.... samma barn tappat täcket 02.26... och en mobiltelefon som väcker mig 05.50. Borde man inte vara dödstrött då? JO, det borde man. Men det va inte jag. Vaknade som om jag sovit min bästa skönhetssömn, vad har jag för fel?
Full fart som varje morgon, dusch, välling och allt det där... som bonus idag fick jag hänga en tvätt också! Kallt va det idag också.. Nej det va skitkallt, -28,5 grader. Ut och revade igång bilen som fick stå och mojsa till sig i kylan. Jag tror att bilar måste få vakna till liv också när det är så här himla kallt.
Iväg det bar och det är helt underbart... LJUSET ÄR PÅ VÄG TILLBAKA! När man närmar sig Sidensjö sticker solen fram... man ser den inte men den är där bakom berget och lurar. Innan man anländer till stan så ser man den! Det är kanske därför jag är så på allerten!

Förmiddan gick som hejsan - tiden på SV går fort - det är bara så! Lunchen tillbringade jag på Vero Moda... Skulle bara kolla lite... hur går det då? När man inte måste köpa nåt? JO, som alltid. Man hittar hur mycket som helst. Med fullt lass knölade jag in mig i en provhytt... Jeans, två tröjor och en kofta-grej... Allt passade - skit också... säger som trollet i Häxan Surtant - de´blev väldigt dyrt de´där! Skit samma, jag behövde nåt nytt så nu brudar kan vi dra iväg till cityt på party när som helst! Men det värsta är att innan vi kommer oss iväg så har jag både vuxit ur, tvättat ur och nött ut kläderna... så ofta kommer vi oss iväg!

Tillbaka på jobbet var det dags för att fylla på fettlagret. TÅRTA från en cirkelledare! Trevligt. Vi satt där och surrade om ditt och datt. Denne herre har pysslat med både det ena och det andra. Vi frågar om han har jobbat rakt med allting... -Ja, det mesta säger han... men inte gynekolog...! Snabb i truten som man är så slänger jag ur mig... Nej det har du väl bara frilansat med.... OJ, jag brast ut i gapskratt, så även mina bordskamrater... Vad får man allt ifrån? Ja, ja.. sån är jag. Pratar först och tänker sen.
Tårtkartongen hängde med hem.. å snart kommer en kaffekompis... hon kan gott behöva fylla på lite hon också!
Vart tog då "pappi" vägen? Jo, honom mötte jag i köket ca 50 minuter.... Sen stack han iväg på modomatchen. Foppas uppvärmning kan man ju inte missa. Vad han däremot missade va att jag fick ett totalt vredes utbrott... HAN hade kommit hem med ännu en packning som skulle tvättas. Åh vad underbart. Just när jag fått tvätta bort hela Solbergspackningen så kommer det en till hög. Nåväl... tvättisen är igång så snart är det på noll igen!
Nu börjar snart matchen... Sååååå bäst att ladda upp!
Heja Modo!!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Jag hoppas VERKLIGEN att du kände "denne" cirkelledare väl!!
Vilken groda, jag antar att det var Vivis gamla lärare, Hahaha, nej, gapskratt, hihi.
Tvätta vidare, Kramelikram//Anga