lördag 21 februari 2009

Middag på tremans!

Nu har dagen gått till ända. En lång dag men med mycket trevligt innehåll. Började dagen med två kusiner på besök och en pappa i garaget.
Detta gjorde att man kom igång från morgonen! Städade och förberedde dagens middag... hade som tänkt mig en tjej-bjudning men ingen va riktigt tillfrågad. Men eftersom jag lagt ut en krok i gårdagens blogg så kom det ett SMS från en gräsänka att - just den typen av damer är alltid hungriga. JAPP- hon nappade på betet!
Barnen stack till "granngårds" och jag gjorde en snabbhandling samt en ensam-mamma-fika hos nästa middagsaspirant - även hon högg på betet!
Drog hemmåt och fixade till salladen... Hämtade kusingäng 2 från dagis. Snart hade jag 5 barn här hemma som röjde runt. Det va diskning och bandy varvat med lite gråt och skratt...
Utfodrade alla med plättar. Oj, va många plättar det blir till 5 barn!
Dukade och gjorde klart - gästerna kom vid 18.00
Jag fick både choklad och tulpaner... TACK! Nu har jag fina blommor på bordet igen!

En trevlig middag med paj, vin och surr!!
Grabbarna va trötta och gick till sängs vid 21.00. Vilka underbara barn man har.

Som sagt. En trevlig kväll på "tremans"

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Det låter mysigt, visst är det väl för härligt med huset fullt av barn. Förstås, enbart när man orkar med, hihi.
Nu blir det kaffe, förstår inte, jag har nästan slutat att dricka kaffe, hmmm, skumt...