tisdag 3 februari 2009

The power of GLESBYGD!

Jag har gått och blivit förkyld. Kände det redan igår och idag började det på riktigt. Jag har inte tid med nån sjukdom. Imorgon ska vi till Härnösand på personalutbildning. Jag hoppas att jag får åka med chefen så slipper jag sitta och koncentrera mig på körningen.
IDAG har jag fått stifta bekantskap med Jimmy Eriksson - Han jobbar med ungdomsfrågor inom SV. En trevlig prick som jag hoppas att vi kommer att få träffa mera.
När vi satt och drack kaffe pratade vi om en ungdomskonferens som ska hållas den 14 - 15 mars. En av föreläsarna och inspiratörerna är en person som jag lyssnat på för nåt år sedan. Han heter Tomas HÅKKI Eriksson. En fantastisk kille som ger en framtidstro på alla sätt och vis. Han är nån blandning mellan nutid framtid och 70-tal. Helt klart KUNG!
Han är THE POWER OF GLESBYGD! Kul uttryck!
Ta chansen att lyssna på honom. Mer info kan jag nog lägga in senare.
Jag lägger in en "trailer" från Youtube...


Jag missade ett möte på bygdegården ikväll. Det är helt hopplöst att kunna vara med på kvällsmöten när jag är ensam med barnen. Det hoppas jag att min omvärld förstår. Jag säger som mitt favorit uttryck i Yrrol, Jag är ingen maskin - jag är kvinna!

Jag fick iaf en rapport ifrån mötet. De verkade klara sig bra utan mig och kom med några förslag som jag tror kommer att falla i god jord! - Bra jobbat

Nu är nästan allt packat och klart till Solberg. Återstår att fixa lite rolig partymusik. Det får bli imorgon kväll! Det blir nog lite blandat, nytt och gamalt å så lite UGGLA förståss! Annars får jag nog Anna efter mig... Jag undrar om vi måste ta med PISTVAKT skivan - än fast den är rätt livsfarlig... har partajats en hel del till den. Men vågar man lämna ett vinnande koncept hemma? Ja, det är frågan. En sak som är helt säker - LARS VEGAS får inte följa me´ Julen är slut och därmed har den skivan gjort sitt. Det håller nog fruarna Su med om!
Tro det eller ej. Men jag tänker gå och lägga mig i rätt bra tid... klockan är snart 22 och jag är redan på väg till sängs... JAG ÄR SJUK - annars hade jag aldrig lyckats med detta.
Det går bra att tycka synd om mig... lämna gärna kommentarer här men är det choklad och andra presenter så får det bli trad. snigelpost!
Tack å hej... imorr´n är jag nog piggare!

Inga kommentarer: