torsdag 26 februari 2009

Värst vad tiden går... redan kväll



Sitter och surfar runt lite och hittade en ny bloggare. Hanna Sydhages blogg. Kul att följa ännu en bloggerska. Fick ett tips om en bok som David Batra givit ut - den som inte tar bort luddet ska dö! Verkar vara en helt sjukt rolig bok. Han har sammanställt lappar som suttit i tvättstugor, trappuppgångar m m. Måste nog ta mig en titt på den boken... Kan va bra att ta fram om man behöver ett tips på en elak lapp eller bara ett gott skratt!
Torsdagsäventyret i mitt liv va väl inget superspännande men dock har det hänt ett som annat. Va själv på jobbet när chefen va på annat uppdrag. Rensade bort från mina mappar och röjde en hel del dåliga samveten.
Mail... en fantastisk uppfinning. Skulle ringa lite olika personer men va det inte tjänsteärende så va det tillfälligt ute (vilket betyder FIKA på kommunväxeln) okej, jag skrev ner vad jag ville i ett mail och inom en kvart så hade jag svar på mina frågor. Fantastiskt.
Fick hem orden som vi beställde igår, oj va fel det kan bli. När man beställer från vissa företag står det 20/fp eller nåt annat som verkar vara hur mycket som helst för ett litet företag som oss. Då ändrar jag i beställningen och skriver st istället. Det brukar funka men denna gången skulle jag ha 3 limstift. Jag fick 60 st. Dessa ligger 20 st på en förpackning vilket innebär att jag fick tre fp. Nån som vill komma och klistra med mig?? Lim finns så det räcker, jag lovar.
Måste fixa detta till veckan.
Lunchen gick inte i matens tecken. Nej, det va i provhyttens tecken. Hade sett en snygg tunika som jag länge spanat på och tänkte att det kunde vara fint att ha till helgen. NEJ - den va inte fin på, jag såg ut som om jag skulle till blåkulla! Dit ska jag inte än så det blev till att hänga tillbaka den på sin plats.
Tittade in på en annan affär och hittade en annan något mysko tröja. Fin va den men som sagt mysko. Helt vanlig fram men bak va det som allt hängde ihop i trådar - många trådar... svårt att beskriva men ändå.
Har testat ikväll med stumpor och kjol, med jeans, med skor, åh... jag vet inte vad som blir bäst, fult eller snyggt.
När Axel såg min tröja som är lite vid i halsen och ska hänga så där lite över axeln... sa han - Oj, jag tror att du köpt en för stor tröja... TACK mitt älskade barn. Då vet jag det... Nu har jag iaf bestämt mig att det blir den där tröjan men frågan är kjol eller byxor. Vi ska ju på hockey och då känns det lite väl fjolligt med kjol, HJÄLP!!!!
Det lutar åt jeans... blir nog mest praktiskt så! Kände mig som Mia och Klara i förra säsongens första avsnitt... Ska man va tuff mamma eller lite mera modern kvinna, kanske lite mera Lill Lindfors inspirerad eller ... osv

Hockey ja... så va det nämnt och raskt redan glömt. Sågs hos goda vänner, skulle ju leverera de ny upplagda jeansen... satt perfekt och blev prick lagom långa! Kaffe och ny-gjord-sockerkaka serverades. Gott!

Imorgon är det hämtning av pappi... han kommer hem igen efter en norgetur. Vi ses... grabbarna och jag kommer till flyget!

Bäst att gå och lägga sig. Ska försöka göra bort fredagsstädningen i morgon fm så om jag ska orka upp så är det nog hög tid för sova time.
God kväll!

Inga kommentarer: