tisdag 24 februari 2009

Mjuk...

Känner mig fortfarande inte riktigt pigg. Åkte iväg till jobbet idag för att göra en akut insats och sedan åka hem eftersom jag inte mår så bra. Blev kvar på jobbet till kl 14 ändå... och hade då inte ens gått ut på lunch.
Hade feber när jag kom hem men endast en grad mer än vad jag normalt brukar ha. Konstigt! Nu verkar det som om det är fler som bär på denna mystiska sjukdom så det är nog bara att rida ut stormen. Har jag ingen feber imorgon när jag vaknar åker jag till jobbet.

Eftermiddan och kvällen har varit rätt lugn. Jag låg mest och vilade på soffan och fick då ny kraft till att göra en god kycklinggryta och potatis som jag och barnen mumsade i oss.
Imorgon är det kultur och fritids nämnd men eftersom jag inte känner mig pigg har jag meddelat att jag inte kommer. Känns bättre att avstå ifall jag blir febrig igen och måste åka hem.
För övrigt så händer det rätt lite en tisdagskväll i Skorped. Hade tänkt laga ett par byxor åt Axel men insåg att symaskinen fått nån sjukdom även den. Måste nog lämna in den för en renovering. Nåt har hänt så det vill inte alls fungera.
Tur att man inte har några större syprojekt på gång.
Nu ger jag upp för idag. Ska kasta mig på soffan och kolla tvn en stund innan det är dags för sovning... kanske lite skönhetssömn kan förtrolla mig till en frisk och kry person! Kan vara värt ett försök.
Måste bara hälsa till systrarna bloggers som varit till frissan idag. Har försökt lämna kommentarer men inte lyckats. Snygga ni blev!!
God natt välden

1 kommentar:

Anonym sa...

hej å hå Katrin!!

Klåen vad du står i, försök ta det lite lugnt och NJUT av solen som Äntligen vågar visa sig..