tisdag 10 februari 2009

Gräsänka igen

Sitter här och tänkte knyta ihop dagen men tankarna hamnar ändå på alla som bara rycks ifrån oss. Jag skrev tidigare om Robin. Jag fick idag läsa om branden i Nolås innan jul, där min gamla barndomsvän befarades ha brunnit inne. Nu befaras det inte längre... tragedin är ett faktum. Skönt för familjen att få ett konstaterande men ändå så in i helv.. tragiskt. Det skulle väl inte sluta så här... VARFÖR ska det hända en massa trista saker hela tiden?

Min dag har för övrigt varit riktigt bra, trots min något mystiska mage... vet ej om det är en smygande magsjuka eller om det är nåt annat som smyger....
Märkligt är det iaf. Fick min taxi till stan imorse vilket va riktigt skönt... slippa köra för en gång skull - samt lite roligt surr om helgen som varit.
SV-Kaffe och Lundbergs-macka (som taxi chaffisen fixade) sen hårt jobb hela dagen. För en gång skull gick jag och chefen ut och åt lunch tillsammans - Inte en korv på stan denna gången!

Farmor ringde och erbjöd sig hämta barnen eftersom Rickard åkte till Kittelfjäll på förmiddan och stannar där tills på torsdag!
Jag fick köra ny och fin bil hem från stan... kul!

GRÄSÄNKA igen... Men nu börjar vi bli en hel flock Kalla2 och Ida-mammi har skickat gubbarna till Umeå, Lantis-linda är vecko-singel när gubben är på jobb... Tur att vi är tuffa brudar som klarar sig själva! Om inte annat så har vi ju varandra!
Man kan ju alltid trösta sig med lite ostbågar och en rolig veckotidning om det blir allt för trist som Kalla2 skickade i ett mess om för en stund sen!!! Helt okej... rycktet säger att hennes älskling är och förlustar sig på Lottas Krog (en tisdag) så han får nog i sig en och annan kallori. Va tjock han ska bli av alla öl! Nej fy vad jag är elak... Bäst att hålla sig god med den herren om det kommer mera snö... sorry...
Nej nu ska jag gå ut och tända ljus för alla försvunna själar!
Sen är det sängen och ett stort hopp om att jag är piggare imorgon! Nu räcker det med förkylningar, onda magar, sår i näsan... ja, och allt det andra! Jag är i en svacka - hjälp mig upppp!

Kramelikram... nattelinatt.... sovelisågotteli!
Ajöss!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Haha, ja det var många namn...
Undra vad du heter, där uppe i obygden.
Kaffe-Tilda eller???
Hihi, ha det gott hoppas du blir piggare, Kramem kramen//Anga