tisdag 10 februari 2009

Ett år sedan...

Om man går ut i månskenet i natt så är jag säker på att det hörs dragspelsmusik. Det spelas i Dur och den som spelar är Robin... Här har vi gråtit och undrat hur och varför och om och VARFÖR igen.... om och om igen. Vi glömmer DIG aldrig! Du fattas i Skorped!

Vi är många som minns hur det var för precis ett år sedan. Hela vår by gick i ett vaccum och kunde inte tänka på annat än den tragiska olyckan som hände. En fantastisk person rycktes ifrån oss. Personen jag tänker på är/var Robin Vallin. När man tänker tillbaka så känns det som om det var igår.
Jag fick beskedet när vi förra året även då va i Solberg. Vi hade just fått in vår lunch. Telefonen ringde och vi fick berättat för oss vad som hänt. Jag åt en tugga av min hamburgare sen styrde jag den åt sidan. Det var en total chock! Jag gick runt och hade inget annat i tankarna än detta. Att livet kan vara så skört. Att allt kan förändras på en sekund.
Vi är nog många som lärt oss en hel del av händelsen...
Jag skänker en tanke till familjen och de som va med när Robin gick bort.
Vilket slöseri med liv men det är mycket man inte förstår. Jag tror att Robin förgyller tillvaron för de han är hos nu. Han var en Vallinare uti fingerspetsarna och en klurig herre.
Robins minnes sida finns på facebook, http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=61316500311&ref=nf

Andra fina minnen av Robins spelande finns på http://www.youtube.com/ /sök på Robin Vallin/

Måste bara lägga ut en av alla filmer som ligger där direkt här i bloggen... lyssna och njut av en talang så stor så stor!


Vi tänder ett ljus för Robin!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Åhhh... Är det 1 år sedan nu, minns så väl när vi pratade om det över en lunch. Vad tiden går fort.
Du är en kär vän som har ett fint minne till alla som gått bort, du hedrar dom så fint, och...naturligtvis...
Så får du alltid mig att gråta.

Tittade på filmen och håller med! Visst är det slöseri på talang, och en så ung människa, så flinka fingrar. Det är inte många som rår det konsten att spela klaviatur.
Jag tänder ett ljus för honom med...