söndag 22 februari 2009

Vilken härlig dag...

... sjunger Ted Gärdestad. ja, jag håller med. Vaknade av att jag drömde att det va sommar, jag satt ute på altanen och det va så där nästan olidiligt varmt... vilket är "helv... " varmt om man frågar mig... Jag vill att det ska va HETT!
Tittade ut genom fönstret och så till min förtvivlan att det snöade... DET VA INTE SOMMAR! Jaha,(ett ord jag använder mer och mer känner jag) Vi masade oss ner och satte igång dagen med en välling, tekopp och några mackor! Först lite barnprogram och sen Skid VM... Det är väl underbart. Tjejerna i skidskyttet jobbade på, Helena Jonsson gjorde ett superlopp och knep bronsmedaljen! A-K gick det lite sämre för, men hon va som glad ändå!
Hade planerat att se herrarnas stafett men vi gick ut istället. Axel skulle åka skidor och jag tänkte fortsätta med vedtaket. Nu har jag gjort lite till och nu skiter jag i resten. Sista biten är som en djungel eftersom grenarna från ett träd böjt sig ner och sitter fast i snön. Rasar det så må det va hänt!
Grabbarna hjälpte mig och tyckte att de va rätt så kul där uppe på taket. Sen for de iväg och åkte bob...
Jag skottade lite snö och grejade på gården.
JAg hade lovat att vi skulle göra semlor idag så efter en lång utedag blev det kaffe och semlor med herr och fru Su.
Nu har Axel gjort sig en tur till grannpojken som tillbringat helgen i Solberg. Skönt när de kan springa till varandra och leka.
Nils och jag är kvar hemma och ska förbereda middan... vad det blir idag har jag inte tänkt ut än men inte ska vi då behöva hungra!
Jag lär nog återkomma!

Inga kommentarer: