tisdag 17 februari 2009

Så blev det förlust igen

Har just kommit hem från hockeyn. Det gick ju inget vidare kan jag säga. Förlust och vi närmar oss kval. Jag hade tänkt mig ett helt annat slut på den här dagen men nu gick det som det gick.

Startade imorse med ännu en helt galet kall dag. -25 grader. Tur att bilen startade iaf. Blev sen som tusan till dagiset. Varför tror jag att jag ska hinna hur mycket som helst på 50 minuter?? Vi brukar ha ett rätt inramat program på morgonen. Det finns inte utrymme för att hänga en tvätt vilket jag gjorde ändå. Summan av kardemumman är att jag blir sen.
Drog iväg till jobbet och träffade på en bekant från Solbergsvistelsen, hans kommentar va rätt - Jävla bistert idag! Men snart är det midsommar.... Ja, han har ju rätt. Snart sitter vi där med rinnande näsa av allt pollen som ryker runt i luften och då är den här jäkla kylan förmodligen bortglömd.
Fick rätt mycket gjort på jobbet. Ibland flyter det på... Ringde bokade in en tid hos personalen på Sörgården i Bredbyn... fick komma dit redan idag. Oj, ja, men det va väl lika så bra. Kastade i mig med lunch - matlåda för en gång skull...
Fixade lite material som jag kunde ta med mig. Stack iväg likt en raket eftersom jag råkade bli sen även till det mötet. Som tur va så hade vi sagt en ungefärlig tid så det va ingen fara. För övrigt gillar jag inte att bli sen till avtalade tider.
Mötet va riktigt bra och jag tror att det kan leda till lite fler arr än vad vi haft tidigare.
När jag ändå va på "byn" så tog jag och hälsade på en annan jag lovat titta in till. Där fick jag kaffe och lite småprat.
På vägen hem fick jag inbjudan till middag på "tumans" innan vi skulle vidare till hockey. Snällt! Det blev middag på "tremans" vilket också va trevligt...
Blodet håller på att stelna i min kropp... det är så kallt hela tiden att jag hinner liksom aldrig bli riktigt varm. Hur va det med den där resan jag tänkt boka??

Som jag skrev så åkte vi till hockeyn. Det va en helt annan typ av stämning sist jag va där... kan det ha nåt med att det va lördag? Ja, man kan undra.
Första besvikelsen... VART ÄR FOPPA? Fotrackaren strjkar och hur det blir i fortsättningen vill vi inte tänka på.
Andra besvikelsen... Modo låg som efter i målgörandet hela tiden och det är inget bra kan man säga.
Tredje besvikelsen... Ja, vad kan nu det ha varit?

Jag är sjuk... köpte en Coca-Cola och den smakade inte gott... Det va inget fel på den men jag som alltid älskat Cola har tröttnat på smaken! Vad är det som händer...?

Fick iaf åka hem i en varm och skön bil så just då så frös jag inte som tur va!

Hemma satt super-Tommy med barnen. En hade somnat och en va rätt pigg - ända tills han la sig i sängen ... somnade direkt. Inte så konstigt med tanke på en tidig morgon.
Pappi som är i Norge har halkat ner i en svacka tror jag, han behöver muntras upp... Jag fick bara ett mess att han skulle gå och sova så inte ens ett surr med honom fick jag ikväll. Det känns nog bättre imorgon.

Nu ska jag gå och lägga mig.
Fy vilket bittert inlägg det här blev... "vört" det är matchen som gör oss så sura?
Nej bäst att försöka vakna till en något bättre dag imorgon. Jag säger som Roger Nordin på Rixfm... En underbar onsdag. Jag ska lägga mig och memorera de orden så känns det nog bättre imorgon.

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Ohhh gud, vilken jobbig dag du haft, inte avundsjuk alls.
Jag inser att det var den 17 o idag är det den 27. Jag inser att jag har en del att ta igen, hihi.