måndag 9 februari 2009

Denna dagen - ett liv!


Vart fick jag nu det uttrycket ifrån? Känns bekant men har ingen aning från vart det kommer! Även om jag inte riktigt förstår innebörden i det så känns det som om det passar mig idag!
Att man kan bli så seg bara för att man råkar vara uppe lite längre än vanligt, sova lite mindre än vanligt, å allt det andra mer än vanligt.... SEG-PROPP.NU = Jag!
Har joxat med både städning och tvättning. Fick till och med ihop lite mat till familjen.
Nu har vi varit och lämnat tillbaka slalomskidorna vi lånat.... fick oss även kaffe - Nu känns det bättre!
Imorgon är det jobb igen. Har privatchaufför till jobbet... inte alla dagar man får det! Hur som helst... Vi har deal... det ser ut som om det kan bli en bil för mycket i Örnsköldsvik så jag ska köra hem den på kvällen! Samarbete och skoj att få lite sällskap en väg iaf.

Snöfallet har lugnat sig som tur är. ÄR det något jag är totalt urled på så är det snön som bara faller och faller.... kallt har det varit också. HUR länge kan en vinter få vara. Det är ju bara februari än så det är ju massor av vintermånader kvar. Det är nog bara att stå ut. Nu är vi ju på rätt sida iaf så det kan bara bli bättre! VÅRSOLEN är underbar!
Dags att packa dagisväskan och hänga sista tvätten för idag.

Slänger in en bild som en hyllning till vissa av mina bloggläsare!

3 kommentarer:

ScrapAnga sa...

Välkommen tillbaka.
Ja kylan har inte varit nådig, och precis när ni skulle åka bort, men ni verkar ha haft det skojsigt i alla fall.
Vet inte vad det var med den där flaskan, det måste vara nån typ av "galghumor".
Kram i kylan, hoppas vi ses över lunch!

Anonym sa...

Citatet är från Saltkråkan, tror jag. Det är farbror Melker som säger "Denna dagen - ett liv! Och vilket liv se'n!"
Hans dagar var väl inte så lätta alla gånger...

lantislygdman sa...

Hello! Slalom åkning kan sitta i länge... konstigt man borde ju bli pigg av all frisk luft.

Jag behöver en lektion i hur man hämtar saker från tex youtube. Du hade ju gjort det. (Pink hink när dom var som sexigast.)Jag får bara fram en länk.