måndag 2 februari 2009

Burr... fortfarande kallt

Vaknade i morse och insåg att fröken inte hade satt på motorvärmaren. Rusade ut i morronrock och satte i kontakten. -18 grader. Vi skulle iväg till Stor och liten för lite bus, sång och fika.
Tänk att det ska kännas så stressigt varje måndag när vi ska iväg. Det börjar ju tio så det är ju inte direkt i ottan, men ändå.
Dagen har ägnats åt att plocka och stöka lite som vanligt. En dag kan gå ganska så fort. Har fixat med blommogram och lite annat pappersjobb.
Kusinerna kom en stund medan mamman åkte på jobbträff. Enkelt att vara barnvakt åt barn som näst intill sköter sig själv. Den minsta och jag satt och kollade på foton på datorn. Det verkade hon gilla. Det är helt sjukt va mycke kort man tar och som man tror att man måste ha kvar. Jag satt och raderade 127 st och då har jag bara kommit till 2006. Det finns några mappar till att redigera.
Efter middan va det skiftbyte med barnen. De tog reflexväst på och drog till kusinerna som va här tidigare. Jag hann diska undan, se lite av Bonde söker fru - bröllopet... Åh vilken sockersöt historia. De ser så kära ut... Bruden sjöng för brudgumen en fantastiskt fin sång... tror att det va nån Sonja Alden låt. Givetvis kom det en tår i ögat bara för att det va så gulligt.
Tog sparken och åkte till Kalla2 för att hämta hem en kvarglömd tröja.... där fick man lite kaffe och en chokladbit. Sparkade vidare och hämtade hem barnen. Dagisdag imorgon så det blev en tidig kväll. Snälla som de är gick de till sängs utan sura miner.
Allt är packat inför morgondagen. Det som är gjort idag slipper man imorgon.
Nu återstår det bara att få den här människan i säng. Det brukar ju som vanligt vara det svåraste.

Det sorglia med Dunplockandet fortsätter, Kalla Fakta har gjort ännu ett repotage om dun industrin... denna gången är det i Kina. Programmet sänds på söndag tror jag.
Jag uppmanar alla att INTE KÖPA NÅT MED DUN I. Stanna inne om du fryser! Jag tror att det är svårt att bevisa att dunet inte är plockad av en levande fågel... som sagt, vill man bli rik skiter man i etik och moral! Därför är det nog bästa att avstå du till 100%

Nog om detta, mer etik och moral blir det på onsdag när det är personlautbildning på SV. En heldag i Härnösand om just etikfrågor.
Imorgon är det vanlig jobbdag... då är det hårdkörning igen. Jag har fått flera förfrågningar om kurser sedan i fredags. Skorped är på gång när det gäller cirklar, kurser och kulturarrangemang. Härligt - precis vad vi behöver.
I dessa tider när alla har ont om slantar men ändå vill göra nåt är det perfekt att starta cirklar. Man får både kunskap och sällskap.... till en kostnad av noll kr. Nåt att tänka på för den som än inte startat nån cirkel!

Natti natti!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Håller med dig, DET ÄR KALLT, imorse hade vi 18 grader, undra hur det var i Skorped då??
Ja, jag såg ett inslag på tv:n, och man hörde hur gässen SKREK, det var inte roligt!
Jag antar att de stackars plockarna har det så fattigt så att de MÅSTE göra det för att överleva, de behöver pengarna, om inte!!! Då borde det vara skottpengar på dom.
Man vet aldrig, det kan vara normalt i deras kultur att de plockar gässen levande, även hemmavid så att säga, så att de klarar av att göra pissjobbet utan att må dåligt.
I annat fall, så har jag väldigt svårt att förstå hur man klarar av en sådan sak, huvva...