fredag 2 oktober 2009

Dystert i Skorped

Vid middagen fick vi beskedet att det hänt en dödsolycka i Uberg. Man blir helt kall, tänker snabbt vem man har i sin närhet som möjligen är i bilen NU! Blodet stelnar till och tills man vet snurrar allt i huvudet.
Som tur är så går djungeltelegrafen fort... Det va ingen som vi kände "direkt" men vi vet vilka det va som satt i bilen. Det hade blivit blixt halt i "Stavarbäcken"... hösten är lömsk, det är dags att lätta på gasen, dags att sätta på vinterdäck... Jag tänkte på det idag när jag åkte igenom iskalla-Uberg. Det va 4 grader vid halv sex... vägbanan va ganska så blöt. -Ikväll kan det nog bli halka.... å det blev det uppenbarligen. Fy vale va läskigt med olyckan. Nu räcker det med att unga människor dör, det har varit för mycket av den sorten.
Jag skänker en tanke till alla som är berörda av den här olyckan.

Just den här gången hade inte jag någon närstående i olyckan... Jag tackar min lyckliga stjärna för det.

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Ja, du som kör denna sträcka varje dag, med många andra, KÖR FÖRSIKTIGT.
Så tragiskt så tragiskt, med en sån "onödig" olycka. En tår faller, för glädjen över att du sitter hemma med dina barn vid ditt kaffebord, och även för den som fick sätta livet till.
I Love You//kör försiktigt!
Kram kram