söndag 4 oktober 2009

Natt-tåget drar iväg med sambon!

Nu är det återigen dags att skicka iväg sambon. Han tar nattåget och ska väl stiga på typ NU. Han va lite låg när han åkte. Är väl för att det går så fort de stackars dagar han är hemma.

Axel va också rätt så låg ikväll. Han oroar sig för hockeyträningen och tycker att det är spännande. Nu är det peppning på hög nivå som gäller. Han vill så gärna men törs inte... JAG förstår hur han känner. Den här bloggerskan va precis likadan när hon va liten... ja, lite och liten... jag är nog likadan än fast på ett annat vis och på ett vuxet vis.



Hur som helst så kommer vi att få besök inatt... TAND-FEN kommer och hälsar på (annars ringer vi till tandläkaren och klagar på att hon inte sköter sitt jobb)

Axel va så duktig ikväll - han hade en lös tand som Rickard fick dra ut. Bättre att få ut den än att han knappast törs äta nåt. Storkillen - nu har han tappat 6 tänder tror jag.

Jag tittade på tanden nyss - tänkte på hur stolt man va när det lilla risgrynet dök upp i den lilla 4 månaders bebisen.... jo, han va bara så liten när han fick sin första tand... oj va tiden går.

Nu ska jag gå upp och snusa på mina små killar. Klockan är mycket och hög tid att sova.

Hörde just ett tåg dundra förbi... Det va nog tåget som gick 23.58 från Mellansel.

Det blir nog nattfrost igen... tur att man har vinterdäck men det viktigaste är nog att inte ha för bråttom och att lätta på gasen en aning!!

Natti natti!!

Inga kommentarer: