tisdag 6 oktober 2009

Nu drar det ihop sig!

Jag som lovade mig sjäv att gå å sova tidigt igår kom inte alls i säng som jag tänkt. Det va både det ena och det andra som jag stöp i på vägen till sängen.
Vaknade imorse med en sorts nära döden upplevelse... MORGON NU???????????????? Kändes som om jag knappt stängt igen ögonen.
på nån konstig rutin så kommer man ur sängen och in i duschen för att sen också komma sig i kläderna... väcka barnen och allt det dära.
Körde via Bredbyn till jobbet och sista biten in till stan trodde jag att jag skulle somna. Trots att morgonzoo är ett uppiggande program så hade jag det jobbigt!
Snärtade förbi på Lundbergs och köpte en macka till Vivi och mig, tyckte att vi behövde det!

Det är fullt ös på jobbet och jag ringer och ringer till både deltagare och cirkelledare. Det är roligt när det är fullt upp men ibland så trampar man runt runt i samma och samma och man kommer ingen vart för det blir liksom aldrig klart - man väntar på besked både här och där...

Lunchen gjorde jag några ärenden och även ett specialärende ÅT MIG SJÄLV. Som tjej så har man vissa inköp som måste göras mellan varven - såna inköp kan ta tid innan man provat ut den rätta varianten... Slarvar man så blir det inge bra å är det då som denna dagen att man unnar sig att gå på en riktigt schysst affär så vill man inte komma ut med nåt slarvköp...
Ett plagg man använder varje dag mer eller mindre måste ju sitta perfekt och SNYGGT ska de vara också. Dagens investering gick i nåt så ovanligt som hallonfärg, man måste ju pigga till sig och drössa till å köpa nåt annat än svart eller vitt....!
Vört man måste på CitySol nå vänder nu då så man inte ser likblek ut... Det får bli nästa vecka i så fall... man har ju ingen tid över...

Fick eftermiddas besök av en brud som gjorde stan... ja, det kom en herre också som jobbar på natten och borde sova på dagen MEN idag så va det viss några möten som skulle avklaras och mellan två möten hann han med kaffe hos mig.

Efter jobbet bar det iväg till Bjästa för att möta upp Axel och Oscar som skulle träna hockey. Jag kom precis när de bytt om klart och skulle ut på isen. Det går bra för grabbarna - duktig som tusan är de´. Nils gör det också bra. I en timme gjorde han ingenting... kollade, drack vatten, staplade puckar och FRÖS! Fast han klagade inte!!

Innan vi åkte hem stack vi på ICA och handlade lite frukt och bröd - även kanelbullar som vi skulle fika under kvällens hockey match.

Matchen gick ju som en dans 6 - 3 är ju inget man klagar över. Måtte denna olycksrad ha vänt och att det hädanefter blir lite roligare matcher... att man förlorar nån gång är väl naturligt men inte varje gång.

Imorgon är vi lediga och jag har massor som jag vill göra här hemma men kommer inte till skott. Vi ska börja med att åka till tandläkaren med Axel. Nu hotade de om att det skulle komma snö - minst en decimeter - EN DECIMETER.... förbaskat - känns så där lagom kul att åka över skogen i oväder... Det är inge roligt! ÄR det riktigt läskigt väder så stannar jag hemma. Man kan väl inte utsätta sig för vad som helst med 2 barn i bilen!

Nu känner jag mig faktist riktigt trött. Om jag vore klok så skulle jag väl slänga mig i säng. Allt är ju klart till och med. Bänken är avplockad, diskmaskinen är startad, tvätten är hängd... Ja, till och med soptunnan står vid vägen. Det är bara en ynka soppåse som ska ut. Burr - känns inget kul att gå ut i det här ruskvädret. Det regnar och blåser så in i norden. MEN det blir ju bara mysigare att krypa ner under täcket då... särskilt om man får sova där Nils legat.... då är det ju redan varmt å gött!

Nej - svammelfia ska göra kväll å där me´jämt!

Natt natt

GLÖM INTE att oktober månad då vi köper ROSA BANDET till förmån för BRÖSTCANCER-forskningen.... Å alla brösfixerade grabbar - ni kan gott köpa flera rosa band... för hur kul skulle det va om ni inte fick klämma å känna på nå "chickebuler"

Inga kommentarer: