onsdag 14 oktober 2009

In my dreams!

Hur gick det nu med drömmarna? Jag hade förhoppningen om att drömma nåt fantastiskt men det blev varken en kall, varm, het eller våt dröm - det blev ingenting!
Ingenting är verkligen sammanfattningen för dagen. Jag trampar runt här och röjer, viker kläder, plockar, tar fram, tar bort... skäller lite lagom på barnen när de håller på att slå ihjäl varandra. Att vara med en 4, 5 och 6 åring hela dagarna kan verkligen vara påfrestande.TROTSÅLDERN.NU.
Man känner sig som elaka mamman hela tiden.

Nyss hade jag två galanta damer här på kaffe - det va trevligt. Surrade om lite av varje och kollade lite kök i elektrolux katalogen. Kök som vi ska ha till stugan. Känns rätt så avlägset men ändå...
För övrigt så vet jag varken ut eller in. Känner mig småless och förvirrad och förvånad över en del saker. Jag tror jag ska förvandla mig till sierska och spana in i fram och baktid. Det vore väl rätt häftigt att bara få en förhandstitt på vad livet har att erbjuda.
Skulle vara rätt spännande å kolla in baktiden också... då kanske man får svaret på frågor man har.. eller så kanske man skulle lösa problemen innan de uppstår!

Nej, dags att göra lite middag. Blir potatis och köttbullar idag.

Simsalabim.... nu ska jag trolla iväg mig på konsum!!

1 kommentar:

Mia sa...

Kan det vara hösten, åldern eller att vi har två pojkar som dessutom är lika gamla..? Men jag känner igen mig i det du skriver... småtrött, less och förvirrad... tjatar å gnatar om vartannat och passar på att stjäla en kram mellan varven för att hålla uppe nån sorts balans... Jag tror att det helt enkelt är hösten. Vi behöver mera ljus i tillvaron... och värme! Funderar på att ta me gubben till Solpalatset och klämma in både honom å mig i ett solarium... Lite sol, värme och närhet på samma gång! =D
Kram och keep on goin´, girl! Vi fixar det! Kram!