torsdag 8 oktober 2009

Vi är inte bitter...

Men vi blir förbannad när det ser ut som att Modo ska vinna och så blir det 4-4 i full tid. Vi hade ju matchen i en liten ask... man blir så sur!
Nu är det bara att hoppas att de tar segern i "sudden"
YES - 39 sekunders förlängning och Josh Green slänger in pucken i målet - Tack å lov! Det va iaf en intressant match.

Idag halakde jag mig på jobbet i min silvriga vinterberedda bil... Vinterdäck i alla ära men den första halkan är inte så kul. Det gäller att man är på sin vakt hela tiden.
Det är verkligen fullt ös på jobbet och det är jättekul. Skulle ha gått hem kl 15 men det blev en halvtimme extra vid skrivbordet. Vissa saker kan inte vänta tills på måndag när jag sitter där igen.
Innan jag åkte hem va jag och köpte en present till en liten rar tös som fyller år på lördag men firar imorgon... Det får man inte missa
En annan som man bara måste fira idag är NILS, han hade namnsdag idag. Det missade givetvis inte min kära kollega Vivi-Anne. Hon hade handlat ett supergulligt bakset med kavel och två bakformar... här ska bakas sockerkaka!! Till detta så hade hon även köpt NallePuhs kokbok. Åh va kul. Jag har sagt det förrut och säger det igen - hon glömmer ingen!!

Ikväll va det dags för ett snabbt Bygdegårdsmöte igen. Skulle planera vår kväll för NYINFLYTTADE den 21 oktober. Alla som är inflyttade till Skorped ska få en introduktion om föreningslivet och allt som händer i Skorped. - Nya Kulturer Möts -
Undertiden som jag va på mötet hade grabbarna turen att få åka runt runt på fotbollsplanen med direktör Su... Tur för dem! Det va nog roligare än att följa mig.
Efter mötet fick jag kaffe och tårta hos "barn-sytarn", bjöds även på två perioder hockey... !

Nu sover grabbarna gott, veckan är snart över men imorgon ska vi upp i ottan ändå - Jag ska tjänstgöra på skolan som avluserska. Alla med löss ska kammas och behandlas - undra om det är SIBADILLÄTTIKA som gäller? Det är ju vad de använder på Madicken....

Nu ska jag surfa runt lite bland bloggar och "fejjan"... Jag har ju blivit FACEBOOK beroende igen...

Nä go vänner... vi får väl se om det kommer nåt mera inlägg!!
****************************************************************************

Inga kommentarer: