söndag 18 oktober 2009

Allt är som vanligt!


Sist jag skrev va i onsdags och sen kom sambon hem och inte ett inlägg har skrivits! Nu beror det väl inte bara på honom. Jag har haft fullt upp kan man säga. Torsdag jobbade jag som vanligt, fullt ös hela dagen på jobbet. Slutade inte kl 15 som jag skulle... även det är ju som vanligt!

Modo har spelat två matcher - resultatet är väl heller inget oväntat... förlust - all the time!

Fredagmorgon drog jag iväg till mamma för att baka tunnbröd. En regnig och rusik dag men som tur va så var det inga minusgarader...

Vi bakade hela dagen, både tunnbröd och pickekakor! Åh va rik man känner sig med frysen full av bröd. Det är ju så himla gott också.

När vi gjort en borddeg fick vi besök av min familj och farmor. Passade precis, just när vi skulle fika å allt. De hade med sig en supergod bulle! Mysigt och kul att få visa grabbarna hur det går till att baka.

Jag skulle kunna baka hur länge som helst. Det är så rogivande och härligt. Spraket ifrån ugnen gillar jag skarpt.

När kvällen kom bjöd farmor på middag - tacos - supergott. Skönt att slippa ställa sig å laga mat när man varit igång en hel dag."

Lite senare på kvällen gick vi till Faktorsvägen och hälsade på lite. De hade "storfrämmerne" från Moliden. Vi satt och surrade lite klockan drar som vanligt iväg när man har trevligt. Min familj gick hem lite före mig...

Fick erbjudande om att bada vildmarksbad men jag avstod. Kände mig lite småförkyld å då är det ingen hit att bada tror jag. Istället gick jag hem och fixade några tunnbrödsmackor som de fick mumsa på i badet!! De gäll å visa sig från sin bästa sida när det kommer gäster, ha haaaa....

Lördag - en härligt solig och fin dag. Stökade lite här hemma med lite av varje. Gillade korv här på gården - trevligt när man få ha en eld igång...

Axel har fått en cross så han körde den för fullt. Kusin Oscar va också här, han körde fyrhjuling. Nils körde också lite fyrhjuling men har inte riktigt samma intresse som de större pojkarna - det kommer nog!

Vi får väl ta en dag grusgropen och öva lite. Vi har ju roat oss där förr - barnen leker och mammisarna eldar skräp!

Idag är det söndag och pappisarna har åkt till Bjästa med våra hockeypojkar. Nils och jag myser i soffan - han ser på film och jag kollar in alla bloggar.

Ikväll åker Rickard till Norge igen. Den här visiten blir kort - han är hemma redan på fredag igen. Den här veckan är lite stökigt. Måndag sammanträde... Tisdag... firar jag PAPPA som fyller 70 år! Onsdag nämndssammanträde... Torsdag... hm, jobb som vanligt.... Å så fredag - planeringsmöte med SSK.

Det va den veckan kan man säga.
IDAG firar vi LISA SUNDBERG som fyller år.... Undra just om hon har nån mumsig tårta att bjuda på?? Vi ska nog leta oss dit å kolla. Får man bara kaffe och lite trevligt sällskap så är man ju nöjd! Presenten är iaf klar.

Nu ska jag ta mig en tredje kaffekopp, få lite kläder på Nils och sen är vi redo att möta dagen!
Det va en sammanfatting av livet sedan i onsdags.... Det händer inte mycke på byn men va gör väl det?? Man får väl fånga det lilla. Den största nyheten är väl att grannfrun både bytt ut spisen och diskmaskinen... BRA, då vet vi det!

Kramelikram
















2 kommentarer:

annica sa...

Såg mycke trevligt ut de där..... nybakta Pickekakern me smöre!! MMMMM man bli ju rakt religiös..,
kram

Malon sa...

Vad duktig du är!!! Kerstin bakade ju härromdan oxå ååå de är ju sååå gott

Kram