fredag 30 oktober 2009

Trick or treat...


Nu är det en lång härlig helg som stundar. Trodde att jag skulle dö när väckaren ringde idag. Jag = ledig men Rickard skulle iväg till Docksta och som den snälle sambo man är så steg jag upp och gjorde fika. Kaffe, mackor, kokade ägg... smusslade ner några snoddas och mariannegodisar som blev kvar sen ikea-resan... visst va jag snäll. Men ska man jobba bra behövs en BRA matsäck!
Idag ska sjöboden få en dörr och innertaket ska spikas klart. Snart kan man stänga in sig där och börja måla väggarna.... spännande!!

Nu har jag suttit och kollat nätet, farmat, kollat en film på Canal +, druckit kaffe... njutit av lugnet, tagit en påtår... kikat på TV4 nyheterna. UNDERBAR morgon!

Solen tittar fram mellan molntapparna... åh - det här kommer att bli en bra dag.
Snart ska jag börja med dagens bestyr... Jag har lite som jag ska fixa med. Har några pyssel idéer som ska testas - men om de´blir nåt?? Skulle bara ha haft Rickard hemma eftersom det krävs både borrning och kapning... MEN men ... vi har ju hela helgen på oss!!
Dags att svänga ihop dagens första välling till älsklings Nils...
Kramelikram!


Inga kommentarer: