måndag 19 oktober 2009

Första snön...!

Nu är man ensam mamma igen och dagen startade precis som vanligt. STREEEESSSSSSSSS!
Att det ska vara så förbaskat skönt att snooza! Det ger ju ingenting annat än trötthet. Ställde mig i duschen och hade inte avloppet tagit undan hade jag förmodligen drunknat. Barnen va exakt lika seg som jag. Ikväll ska jag gå upp och lägga mig före tio. Tar med mig datorn och ser nåt som jag kan somna till... måste försöka hitta nåt nytt sätt att komma i säng..
Himmel vilket tjat det är om mitt icke-sovande... men det är verkligen jobbigt att vakna så jäkla trött.
Iväg det bar och det va faktist SNÖ idag. Vägbanan va vit men inte så hal som man kunde tro. Tur att man har vinterdäck! Lönntö till smygtö - gissa vilka som ställt den diagnosen? Japp - så klart, Stor-Eriks pajk-spolinger i Svartlien!!
Jobbet har funkat fint. Fick träffa en ny annonskonsulent från allehanda... en riktigt trevlig pojke - har visst spelat hockey i sin tidigare karriär... Måste nog kolla med sambon om han vet vem det är.
En hel del datatjoller har det också varit. Skrivit ut ett papper men ur maskinen har det kommit en hel bunt... älskar verkligen teknik... kul det är när maskinerna lever sitt eget liv.

Lunchen gjorde jag några ärenden... köpte en present till min lilla pappa som fyller 70 år imorgon. Han är nästan dubbelt så gammal som jag! Undra just hur livet ser ut när jag är lika gammal som han? Det vågar man knappt tänka på.

Farmor hämtade barnen eftersom jag hade ett möte att avverka... barnen va vaken när jag kom hem så det va bara att stoppa dem i säng eftersom det är skola imorgon igen.

Som vanligt har jag shoppat lite vinter-dremeljer. Skor till båda grabbarna - men som vanligt så måste ett par bytas imorgon. Åh, va hopplöst det är. Nils fötter är av någon annorlunda modell, breda på nåt vis MEN världens sötaste så klart!!
Det är inte bara jag som shoppar fel saker - min chef har också gjort ett felköp. Skulle köpa lite fina fleece filtar till bagarstugan och när hon packade upp tre av dem råkade det vara döskallemönster på dem.... inget som matchade hennes nyrenoverade stuga.... SÅ - vi fick dem istället - JAg har sagt det förr och jag säger det igen - HON är världens snällaste person!! TACK Vivi... GRABBARNA blev jätteglada!

Nu måste jag sova! Ska bara.... ni vet... hänga en tvätt... å lite annat.

Livet är rätt fantastiskt ändå - känns som om världen ler mot mig på nåt vis... Det finns snälla och underbara människor, vintern är inte så förbaskat tråkig ändå, snart är det advent (köpte några adventstjärnor idag) Bara den här veckan är bortgjord kommer jag att kunna andas normalt igen... JAG fick ett superkul SMS idag från en helt ny SMS-vän... en kvinna som är helt fantastiskt trevligt!! Dessutom brukar hon ta sig tid att läsa mitt dravel här!

Nu har det gått fem minuter sen jag sa god natt.......... NATTI NATTI - Roger över Roger ut (Pistvaktuttryck - I love it!!

1 kommentar:

Mia sa...

"Jan-E till Olle kom"... =D Hej på dig!
Ha ha, vad jag känner igen mig... snoozar åxå alldeles för länge, och alldeles för många gånger. Mest synd är det om barna som måste skynda sig... och de är ju minst lika trötta som jag varenda morgon.
Men de har ju en tendens att inte "kunna" stressa, och det kanske är bra."Mamma, jag ska bara..." =) Hälsa pappsen grattis på födelsedagen och hoppas du får en bra dag! Kram från mig!