tisdag 13 oktober 2009

Lycka är - Good friends!


Det bästa man har är goda vänner och jag har några såna! Ikväll har jag haft en trevlig stund med en av mina bästa vänner - helt underbart!

Min dag har varit toppen! Vet inte exakt vad som gör den så bra men som vanligt så gäller det att fånga de små guldkornen i vardagen för att uppskatta det!

Lunchen rännde jag runt stan och bytte en jacka som Axel fått av farmor men va lite för stor så nu har han fått precis rätt storlek.

Kollade även på vinterskor men hittade inga som va nå bra. Måste ta tag i det nån annan dag. Det börjar kyla åt ordentligt!
Imorgon är jag ledig från jobbet, barnen är lediga från skolan och dagis. Tur för mig att det va just imorgon som hela skolan stänger kl 12... brukar ju inträffa när man vanligtvis ska jobba och allt blir bara strul. Hörde att kusinen också är ledig imorgon så jag antar att vi får besök... Axel och Oscar är som ler och långhalm eller vad man brukar säga. Ena stunden osams men oftast är de bästa vänner. Vi har det för himla bra med både kusiner och bästisar in på knutarna.


Jag skulle ha haft Maria lite närmare också, skulle va fint med en kaffestund tillsammans lite spontant - finns ingen vän som är så enkel, så härlig, så skön att kräka ur sig en massa som man bara vill säga men inte kan säga till nån egentligen. Vi kan prata om det mesta och vi stöttar varandra på våra "tråk"-dagar. Allt känns alltid så mycket bättre när man fått beklaga sig en stund!! Find med förstående vänner! Men det är också helt okej med 1½timmes telefonsamtal... man får ta det som bjuds...!


Nu ska jag slänga mig i soffan en stund och kolla posten innan jag går en trappa upp och slår igen butiken för idag.

Önskar att jag fick en skön nattsömn med många härliga långa drömmar. Jag älskar att drömma... särskilt när man är ledig nästa dag och man kan ligga kvar och hålla drömmen kvar ett tag... En dröm har ju förmågan att försvinna lika fort som man slår upp ögonen... får man då ligga där och vägra öppna ögonen och bara tänka vidare på vad man drömt om... så kanske man minns den resten av dagen. Hoppas bara att det blir en bra dröm så att det inte är en sån där som man tror att man håller på att ramla från ett stup eller nåt.

Kommer jag ihåg vad jag haft i huvudet i natt så berättar jag det imorgon eller så kanske det står Min dröm = Censur!! :-)

2 kommentarer:

annica sa...

Ja vad vore vi utan RIKTIGA vänner som man kan lita på i stort och smått?? INT NA.... Tummen upp för vänner alltså.

Krams

lantislygdman sa...

Tummen upp för drömmar också! I natt körde en kärring rakt in i min snygga silvermerca...Inte bra, tänk om det är en sanndröm?? Vi var inte överrens om det hela heller, men det var JU jag som hade rätt såklart...