lördag 10 oktober 2009

Dagens hjälte, han sköt en BJÄRN!


Det måste man nog säga att Andreas Sjölund är. Han sköt en stor herrans björn i Byvattnet. GRATTIS! Vi tycker inte att det gör nåt att det går en best mindre runt byn å snokar... Det har varit lite väl mycke av den där nalle-varan i våra trakter. Den som fick sätta livet till va ingen liten nalle heller - närmare bestämt 290 kg! Det kan man jämföra med tre korpulenta herrar ungefär. Nu låter det ju inte så farligt att möta men ändå.

Jag såg nyheten på allehanda.se nyss. Läste kommentarerna och där stod bl a -låt björnarna leva... men det va nån annan som kontrade med att hur kul skulle stadsborna tycka det va om det stod en 300 kg nalle på kvantums parkering... Ja, nog torde de ha blivit ett himla rabalder då. Vi tycker inte heller att det är nå kul med björnar alldeles inpå knutarna.


Några björnar har inte synts till ikväll. Inga Björnkramar heller... Nog för att jag tvingade till mig kramar av de tre grabbar jag hade här idag. Inga kramar = Inget lördagsgodis!!


Vi har hela dagen sett fram emot hockeymatchen kl 16. Jag och tre grabbar bänkade oss framför tv med chips och godis för att avnjuta matchen. Hm, ingen vidare tillställning idag heller. Det börjar likan katastrof. Arenans stolar står tomma och snart är det bara spelarna som är i Swedbank Arena.
Axels förslag var att man skulle ringa att alla människor i världen och säga att ingen får gå på matcherna - det skulle få spelarna att göra bättre ifrån sig. Smart kille. - Då måste de ju bli bättre, för spela utan publik är väl inge kul. Alltså, Axel har lösningen på problemet.

Jag däremot tror jag att Modo-spelarna skulle behöva en rejäl uppsträckning och LÖNESÄNKNING. Man kan väl inte få lön när man inte uträttar nåt!

Nu är det ju tydligen fler som inte ska ha nån lön - fotbollslaget lyckades inget vidare heller.

Tur att det snart är vinter, då sätter man allt hopp på skidskyttet. Nu har man ju hört rykten om att det finns herrar i den här byn som rumlat runt med det laget (damlaget alltså) så man kan väl bara hoppas att de va sista festen innan allvaret börjar!


Vi har tagit det himla lugnt ikväll. Vi fick sällskap en stund till hockeyn och sen så har vi suttit själv. Jag tittade på ENSAM MAMMA SÖKER, men det programmet va det nog bara jag som gillade - Det håller ju samma kärleksstandard som Bonde söker fru. Nu börjar det hetta till bland mammorna... Måste bara se imorgon kväll också men det kolliderar med Playa del sol men det kan man ju se på nätet sen.

Man kan ju inte missa ett kärleksprogram!


Axel ville se sitt favvoprogram - Skärgårdsdoktorn... sagt å gjort - Nisse somnade i soffan, klok pojke!


Nu ska jag se färdigt en film jag sett flera gånger tidigare - Kärlek på menyn. En film med filmbranchens snyggaste kvinna - Chatrine Z Jones (snyggt namn också, bara hon stavat rätt)


Just ja´. Kom på att jag faktist har träffat självaste björnjägaren - De fick barn samtidigt som vi fick Nils... han berättade då att han jagade i Skorpedstrakten.... BRA då vet alla det!! Klubben för Viktigt Vetande kan anteckna detta.


Nej - dagen är över och roligare än så här blir det inte.


Natti natti!!

Inga kommentarer: