måndag 31 augusti 2009

Så samlar de sig!

Nu är hösten här på riktigt. Det är fina dagar men idag såg jag tecknet som gör att det känns att det inte finns nån återvändo. Fåglarna samlar sig i en V-formad trupp - de har tröttnat på kalla Sverige och drar sakta men säkert iväg söderöver.
Man kanske skulle ha blivit en flyttfågel.
Idag har jag jobbat och det är fortfarande kaos på jobbet. Inga gardiner, inget är färdigmålat och jag hinner inte vad jag har tänkt!
Strax före lunch stack jag och chefen iväg för att handla lite inredningsdetaljer... men åh, va less man blir när man inte hittar det man ska ha! Å andra sidan är det rätt kul att gå på roliga affärer på arbetstid :-)
Det blev gardiner till ett fönster som jag ska stryka imorgon och sätta upp... Blir nog fint. Ska jobba lite mera med dukar och grejer... lite ljus och annat fix.
Den här veckan är drygare än vad jag är van vid. Ska vara ledig på onsdag men sen är det jobb tors - lördag. Fredag är mötesdag och lördag är det vår traditionella SV-dag. Vi delar ut studieprogram och bjuder på nåt smarrigt som vi inte har rört till än...

Ikväll har jag klippt gräset. Brukar inte gräset sluta växa i sista veckan i juli?? Nä hä, inte i år iaf. Det växer som aldrig förr. Är det fint imorgonkväll tar jag den andra gräsmattan å då ska det väl vara för sista gången i år kan jag tro.
Hur som helst så blir det fint och doftar gott när det är nyklippt. Det är ingen större uppoffring för mig att klippa - ett av de bättre jobben utomhus kan jag tycka.
Grabbarna va trötta och det va jag också i morse så om jag vore en klok flicka så borde jag svänga iväg till sängen...
Nu ska ni få bli häpna... Det är just vad jag ska göra... Vilken kväll senast gick jag och la mig före tolvslaget??? Ja, det är det tag sen vill jag lova men NU är det dags för en snabbdusch och sen SOVA min skönhetssömn!
Jag hoppas även att mina föräldrar har det bra och sover gott i fjällvärlden! Fick ett MMS av moster Kerstin att de kommit fram - undra just va de har på schemat imorgon?? Jag beställde kantareller av mamma men hon är ingen svamplockerska sa hon.... man kan ju alltid hoppas att moster lurar med henne till skogen med kniv och korg!

Natti natti

Inga kommentarer: