torsdag 13 augusti 2009

GRATTIS AXEL!!


Axel vaknade tidigt imorse, man gör det när man fyller år! Jag va rätt seg men vem har tid till det när det ligger en 6-åring å väntar på paket?!
Paketen öppnades i sängen och jag tror att det mesta va till belåtenhet. Ja, allt som funkade iaf. Jag blir galen på leksaker som inte fungerar.

Nils fick också några paket till hans stora glädje.

Rev igång dagen rätt så rejält med en tripp till Bredbyn för att lämna ett urinprov på Nils. Åkte även till Edvardssons för att köpa lite färg åt festfixar-frun. Där råder bråda tider! Varför ska det alltid fattas en halvliter färg - är det uträknat på nåt vis??


Hem vi for och då satte kalaset igång. Tårta både på längden och tvären... men så ska det vara på kalas. Mormor kom och stannade hela dagen - alltid lika mysigt. Vi hann även baka en paj tillsammans - bra att ha en rutinerad bagerska när man ska testa nya recept. Det blev en god paj, vinbär och maräng... nån som vill ha receptet? Hojta till så skickar jag det!

De sista gästerna gick hem strax efter 21... solen tittade fram på eftermiddan så det gick faktist att sitta på altanen, det blir mysigare än att sitta inne tycker jag. Min altan är nog den bästa investering som gjorts på den här gården.

Nu har jag diskat bort, plockat presentpapper och nattat mina små älsklingar. Axel ville somna till en film i sängen och SJÄLVKLART måste man väl få det på sin födelsedag.
En stilla undran - borde det inte ta sex år att få en sexåring?? Vart tog alla år vägen, snacka om att tiden rusar iväg. Livet går för fort - så är det bara. Vart bromsar man?

Nu finns det bara en sak att göra - gå å lägga sig. Innan jag satte mig här tog jag och bakade kakan till festen... varför känns det alltid som man misslyckas när det är en kaka man inte ska ha själv?? Den ska få kallna och imorgon är det dags att skära den i bitar - mitt värsta men det ska nog gå på nåt vis.
Imorgon kommer sambon hem... husvagnen ska till Hällvattnet och om vi ska sova där eller inte har vi inte bestämt ännu.
Hur än det blir så är jag just nu dödstrött i huvud, armar och ben....

Tack till alla som kom och grattade Axel idag - alltid lika trevligt att få träffas, fika å prata! Som han sa själv - Vilken BRA födelsedag!! Jag håller med till 100%

Natti natti!

1 kommentar:

ScrapAnga sa...

Skicka receptet, jag trodde du skulle skicka en bit kaka!!
Grattis grattis till den lille jubelören!