onsdag 26 augusti 2009

Våffelmiddag

Nu är jag helt slut på, har städat och grejat hela dagen. Bilen är förhoppningsvis rätt så fräsch invändigt... nu återstår det bara att den ska torka.
Jag gav mig på madrassen också - det har väl hänt en och annan olycka där så jag tänkte att det va lika så bra att göra den ren också! Hade jag haft en 90 cm madrass är det ju bara att kasta den i maskin men jag har en 180 cm och den tvättar man som jag gjort idag eller slänger och köper en ny! Jag ska nog införskaffa en ny snart men eftersom jag ändå hade möjligheten att göra detta idag så blev det så.
Jag hade även några dynor på altan som fått sig ett och annat så jag skrubbade två av dem också.
Nu är jag rätt så trött - orkar nästan inte tänka på att jag lovat mig själv att städa matrummet också... MEN lovat är lovat... ska stryka några gardiner och då är man ju liksom igång! Vi har iaf fått lite mat. JAG HATAR ATT HITTA PÅ DAGEN RÄTT. Det är verkligen helt tomt i huvuvdet när det är dags att hitta på middagen! IDag blev det våfflor. Kanske inte det bästa enlig matcirkeln men det skiter jag i. vi fick prova min drottningsylt och den fick högsta betyg. Den är ju iaf hemgjord, äkta Docksta hallon och äkta Skorpeds blåbär - kan det bli mer äkta??
Nu ska jag ruska ihop lite NesCafe... det är det enda kaffe jag fått i mig idag. Måste kanske ge mig ut på byn å få mig en riktig kopp kaffe nånstans! Hon med 58 häckplantor har jag inte sett till på ett tag... kanske måste jag ta Nils i vagnen å kolla läget vad hon pysslar med. Trodde hon skulle va ledig idag men det va hon såklart inte... ingen har varit ledig idag. Kanske är det därför som jag fått så mycket gjort?!! Jag har mina aningar om att hon är ledig på fredag... det kanske ger oss möjligheten att ta en promenad... Vi får väl se.

Nä, hade jag haft en vedlåda skulle jag gjort som pippi långstrump - skyfflat ner all disk rakt ner i vedlådan MEN nu har jag ingen så det får väl bli diskmaskinen då... Också rätt praktisk faktist.

1 kommentar:

annica sa...

Går fint att "hämta" Män som hatar kvinnor, har den som sagt på Hd´n!! Just det, har lyckas köpa mig en Husvagn IGEN. Blev SJÄLVKLART en Cabby!!!

Kram.